اثر دستور جدید ترامپ بر بازار بورس

تهران(پانا) - شاخص بورس امروز (شنبه) با وجود افت حجم معاملات، 441 واحد رشد کرد و به جایگاه 96 هزار و 627 واحدی صعود کرد.

کد مطلب: ۷۰۲۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سازمان بورس، از بین رفتن ریسک های سیاسی پیش روی بورس و تمدید دوباره تعلیق تحریم ها، باعث رونق اندک معاملات بازار سرمایه شد به طوری که در معاملات امروز 701 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 581 میلیارد ریال در 51 هزار و 824 نوبت مبادله شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 141 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 95 واحد رشد کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز 71 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 688 واحد بالا رفت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 404 واحد و شاخص بازار دوم بورس 464 واحد تقویت شد.
در معاملات امروز، فلزات اساسی در صدر گروه های بورسی قرار گرفت؛ امروز در این گروه 69 سهم به ارزش 205 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه خودرو به ارزش 177 میلیارد ریال و فرآورده های نفتی به ارزش 158 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در رده چهارم، گروه کانی های فلزی با معاملاتی به ارزش 127 میلیارد ریال جای گرفت.
گروه شیمیایی نیز با معاملاتی به ارزش 91 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، فولاد (فولاد مبارکه)، کگل (صنعتی و معدنی گل گهر)، خودرو (ایران خودرو)، شتران (پالایش نفت تهران)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و شبریز (پالایش نفت تبریز) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بر جای گذاشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار