به ریاست مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری؛

جلسه کمیته استانی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی تشکیل شد

جلسه کمیته استانی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی به ریاست مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تشکیل شد.

کد مطلب: ۷۰۲۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، مریم بیدخام"در کمیته پیشگیری و مبارزه با مصرف مشروبات الکلی با اشاره به اینکه ارائه راهکار در جهت کاهش آسیب های اجتماعی از سوی دستگاه های متولی، از اهداف تشکیل این جلسه است گفت: مصرف مشروبات الکلی علاوه بر اینکه مغایر با شرع، اخلاق و فرهنگ می باشد منشاء بسیاری از جرائم و آسیبهای اجتماعی است .
وی با اشاره به برگزاری منظم جلسات کمیته استانی پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی در استان گفت: با برگزاری این جلسات، اقدامات دستگاه ها در زمینه مبارزه با سوء مصرف مشروبات الکلی مورد بررسی قرار می گیرد.
بیدخام با بیان اینکه پیشگیری و درمان کاهش آسیب و بازتوانی سوء مصرف الکل به عنوان یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی در بسیاری از کشورهای دنیا مورد توجه قرار گرفته است، بیان داشت: دربحث مبارزه با مواد مخدر موضوع باجدیت پیگیری شده است و ضروری است که در بحث مشروبات الکلی نیز با مد نظر قرار دادن آموزه های دینی از شیوع آن پیشگیری شود.
این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی زمینه ساز بسیاری از ناهنجاریهای اجتماعی جبران ناپذیر می باشد، یکی از مهمترین راههای پیشگیری را آگاه سازی و آموزش خانواده ها دانست و افزود: آموزش و آگاه سازی در هرکاری اگر جدی گرفته شود مطمئنا تاثیرگذار خواهد بود .
مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی درادامه با اشاره به تشکیل کمیته ای در سطح ملی و استانی برای کاهش شیوع مصرف مشروبات الکلی ، بیان داشت: مشخص کردن وظایف و نقش دستگاهها و نهادهای مختلف و وظایف سازمانهای مردم نهاد در سطح استان در راستای عملیاتی کردن اهداف کمیته کاهش مصرف مشروبات الکلی باید مد نظر قرار گیرد.
ایشان با ارزنده توصیف کردن طرح پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی که توسط نماینده سازمان تبلیغات اسلامی استان ارائه شد، نقش دانشگاه علوم پزشکی را به عنوان دستگاه همکار در فرایند اجرای طرح بسیار اثرگذار دانست و خواستار مشارکت معاونت های بهداشتی و بویژه درمانی دانشگاه در مراحل اجرای طرح شد.
وی در ادامه افزود :دانشگاه علوم پزشکی از طریق برگزاری کارگاه های دوره ای TOT آموزش های لازم را به گروه های هدف ارائه نماید تا آن گروه ها ضمن فراگیری، بتوانند مباحث مطمح نظر در زمینه پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی و سایر آسیب های اجتماعی را به مخاطبان خود انتقال دهند.
وی افزود: با اجرای این طرح می توان امید داشت که عرصه پیشگیری و مبارزه، ابعاد وسیع تری را تحت پوشش قرار دهد و نتایج ارزنده تری را به ارمغان آورد.
در پایان هر یک از اعضای کمیته، نظرات و پیشنهادات خود را در راستای فربه سازی طرح امعان نظر ارائه نمودند. لیک در انتهای این نشست مقرر شد دوره های آموزشی TOT توسط دانشگاه علوم پزشکی ، در راستای تبیین سند سفیران سلامت و با همکاری و مشارکت اداره کل بهزیستی در واحدها و مراکز مورد نظر کمیته استانی پ و م با مشروبات الکلی برگزار گردد.
در این جلسه مقرر شد؛ سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در راستای اجرای طرح پیشگیری و مبارزه با مشروبات الکلی در محلات 16 گانه هدف ( طرح ارایه شده توسط تبلیغات اسلامی ) نسبت به برگزاری دوره های آموزشی TOT اقدام نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار