افتتاح مدرسه 9 کلاسه شیبکوه فارس به همت یک معلم خیر

شیراز ( پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش فارس درآیین افتتاح مدرسه 9 کلاسه شیبکوه، وظیفه نظام تعلیم و تربیت را پرورش انسانهای دلسوز دانست که در جامعه تاثیر گذار باشند.

کد مطلب: ۷۰۲۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد

حمید رضا آذری در آیین افتتاح مدرسه خیرساز مهندس رعیت پیشه منطقه شیبکوه فسا گفت: وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسانهایی است که دلسوز جامعه باشند و بتوانند از داشته های خود به نحو شایسته برای خدمت به جامعه بهره بگیرند .

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: انسان هایی درجامعه مفید و موثر هستند که در عین برخورداری از منابع مالی ، بتوانند بدور از دلبستگی به آن ، از این منابع خدادادی برای رفع مشکلات جامعه خود استفاده کنند و به مردم خود خدمت کنند .

وی اقدام خیر خواهانه یک فرهنگی را در ساخت مدرسه ، مهم و تاثیر گذار دانست و افزود: فرهنگیان همواره به عنوان یک الگو شایسته در جامعه مطرح هستند و هر اقدام نیکی که انجام دهند ، یک فرهنگ سازی است و می تواند الگو و سرمشق حرکت دیگر افراد جامعه در آن مسیر باشد و ما باید قدردان این افراد باشیم .

آذری گفت: امید است بتوانیم جوانانی را تربیت کنیم که با احساس مسئولیت در قبال جامعه ،با کارآفرینی و ایجاد اشتغال زمینه رشد و توسعه جامعه را فراهم نمایند .

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت:هم اکنون بر خلاف گذشته، ثروت جوامع را بر اساس خرد افراد آن جامعه می سنجند .

محمد جواد جمالی افزود: خرد می تواند ثروت ایجاد کند و برای کشور پیشرفت و توسعه را به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که در دین مبین اسلام بر اهیمت دانایی تاکید شده است، چنانچه در آیات مختلف بر این موضوع تاکید شده و در جایی نیز شهدای عالم را نسبت به سایر شهدا برتر دانسته است .

وی ضمن انتقاد از کم توجهی دهه های اخیر به آموزش و پرورش گفت: در سال های گذشته هم به جهت سخت افزاری و به جهت نرم افزاری آموزش و پروش مورد غفلت واقع شده و یکی از دلایلی که امروزه موجب مهاجرت افراد از روستاها به شهرها شده ، نبود مدارس مناسب در مناطق روستایی است که باید برای رفع این مشکل تلاش کرد .

جمالی ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی توسعه در روستاها کشور همه جانبه نبوده و در سال های پس از پیروزی انقلاب اقدامات مهمی ، بویژه در ساخت و ساز مدرسه انجام شده است و لازم است مسئولین با کمک همه اقشار جامعه ، اعم از علما، روحانیون و سایر مسولین ،برای هدایت خیرین به سمت آموزش و پرورش کمک کنند .

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد:دانش آموزان علاوه بر نیاز به فرا گیری علم و دانش، نیازمند پرورش جسمی هم هستند که باید در این زمینه نیز به آموزش و پرورش توجه شده و برای ساخت اماکن ورزشی برای دانش آموزان نیز اقداماتی انجام شود .

مدیر کل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس فارس نیز گفت:خیرین باهوش ترین مردم هستند ، چرا که توانسته اند از منابعی که خداوند در اختیار آنها گذاشته ،به نحو شایسته و به موقع حد اکثر بهره را ببرند .

سرفراز موصلی افزود: خیرین در این تجارت معنوی سود زیادی برده اند و مردم این منطقه باید قدر شناس مسئولین خود باشند .

این آموزشگاه دارای 9 کلاس درس است که به همت فرهنگی خیر، مهندس علی رعیت پیشه و مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع و با زیر بنای 630متر مربع، با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال احداث شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار