مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی: شناسنامه‌دار شدن آموزشگاه‌های علمی و زبان کلید می‌خورد

تهران (پانا) - مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی از آغاز فعالیت در جهت شناسنامه‌دار شدن مراکز غیردولتی از اسفندماه 96 خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۲۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد

مجید طهرانیان امروز شنبه 23 دی ماه در نشست خبری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی به مناسبت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: اعتبارسنجی مراکز غیردولتی در راستای شناسنامه دار شدن مراکز از اسفندماه امسال کلید می‌خورد و به این ترتیب آموزشگاه‌های علمی و آموزشگاه‌های زبان شناسایی خواهند شد.

وی در زمینه پیش دبستانی‌ها و مجوزهایی که از نهادهایی غیر از آموزش و پرورش صادر شده است گفت: با توجه به اینکه پیش دبستانی‌ها به سازمان مدارس و مراکز غیردولتی واگذار شده‌اند از اسفندماه همگی پیش دبستانی‌ها شناسایی می‌شوند. همچنین در تعیین صلاحیت مربیان و برنامه‌های آموزشی پیش دبستانی‌ها کار خواهد شد تا نتایج مطلوب‌تری از این بخش به دست آوریم.

مجتبی زینی وند، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی نیز درباره پیش دبستانی‌ها گفت: به‌صورت جدی پیگیر مجوزهای خارج از آموزش و پرورش هستیم. همه پیش دبستانی‌ها که از نهادی غیر از آموزش و پرورش مجوز گرفته‌اند باید از شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی مجوز دریافت کنند.

وی افزود: اکنون بیش از 5 هزار پیش دبستانی از سازمان بهزیستی، سازمان مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری‌ها مجوز دارند. بعضی پیش دبستانی‌ها هم در مدارس دولتی فعالیت می‌کنند که همگی باید در قالب مجوز از شورای نظارت عمل کنند. تنها در مناطق کمتر برخوردار پیش دبستانی‌ها باید به‌صورت خرید خدمات آموزشی از طریق دولت اداره شوند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به تغییر رویکرد مدارس غیردولتی از نظام تئوری کال به مهارت محور گفت: ‌امیدواریم طی 3-2 سال آینده مدارس غیردولتی را مهارت محور کنیم تا به‌نوعی دغدغه جامعه در خصوص خروجی‌های نظام آموزشی را پاسخگو باشیم.

طهرانیان در همین زمینه افزود: هماهنگی‌هایی با همراه اول و اتحادیه کسب و کارهای مجازی انجام شده تا در اردیبهشت 97 شاهد تحولات خوبی در بخش مهارت آموزی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار