مدیر شوراهای آموزش‌وپرورش: شوراهای برتر معرفی شدند

تهران (پانا) – مدیر شوراهای آموزش و پرورش استان‌های برتر را در اجرای قانون شوراها معرفی کرد.

کد مطلب: ۷۰۲۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد

رسول پاپایی امروز شنبه 23 دی ماه در نشست خبری سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی به مناسبت هفته بزرگداشت شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: باید در خصوص فرهنگ سازی و معرفی ظرفیت قانون شوراهای آموزش و پرورش برنامه ریزی شود تا بتوانیم قانون شوراها را به افکار عمومی و قانون‌گذاران دولتی معرفی کنیم.

وی افزود: اخیراً آسیب شناسی جامع ای از قانون شوراها در یک گروه دانشگاهی در حال انجام است که امیدواریم نتیجه آن تا پایان سال ارائه شود و رئیس سازمان مدارس غیردولتی بتواند آن را به دولت ارائه بدهند تا بتوانیم در آینده شاهد بازنگری در قانون شوراها باشیم.

ارزیابی و نظارت بر اجرای قانون شوراها

پاپایی با اشاره به اقداماتی که در بخش نظارت و ارزیابی در دستور کار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی قرار دارد گفت: یکی از آیتم‌های ارزیابی شوراهای آموزش و پرورش در استانها از حیث درآمدهای حاصل از قانون شوراها است. آیتم دوم برنامه ریزی و سیاست گذاری مطلوب و آیتم سوم عملکرد دبیرخانه‌ای است که در ارزیابی شوراهای آموزش و پرورش استانها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با بررسی همه آیتم‌ها 6 استان برتر شامل استان های اصفهان، شهرستان‌های استان تهران،‌ هرمزگان، اردبیل،‌ یزد و ایلام رتبه‌های برتر را کسب کردند.

مدیر شوراهای آموزش و پرورش شعار امسال هفته شوراهای آموزش و پرورش را «مشارکت ملی و نظارت همگانی» ذکر کرد و گفت: امسال همایش ملی شوراها برگزار نمی‌شود در عوض مدیران سازمان و معاونان وزیر آموزش و پرورش به استانها می‌روند و در جلسات شوراهای آموزش و پرورش شرکت می‌کنند.

پاپایی افزود: هزینه‌ای که قرار بود صرف همایش ملی شود برای تشویق استان‌های برتر هزینه خواهد شد.

هفته شوراهای آموزش و پرورش 24 تا 31 دی ماه با شعار مشارکت ملی و نظارت همگانی در سراسر کشور گرامی داشته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار