شهرام فر، مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین خواستار شد؛

پرداخت به‌موقع عوارض شهرداری برای اداره و توسعه مطلوب‌تر شهر قزوین

شیوا شهرام‌فر، مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین، پرداخت عوارض شهرداری را از سوی شهروندان و نهادها، یكی از راه‌های اصلی تأمین درآمد برای اداره امور و توسعه شهر و موتور محرک اقتصاد شهری عنوان کرد.

کد مطلب: ۷۰۱۹۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین؛ شهرام‌فر میزان برخورداری شهروندان از امکانات و فضاهای عمومی شهری را وابسته به پرداخت عوارض شهرداری‌ها دانست و افزود: شهروندان، هرساله میزان عوارض تعیین‌شده را برای واحدهای مختلف مسکونی، تجاری و صنعتی در قالب قبوض پرداختی دریافت می‌کنند که می‌باید تا تاریخ مشخص‌شده، نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی بیان کرد: شهرداری به‌عنوان یک نهاد عمومی و غیردولتی می‌بایست با کسب درآمد و هزینه کرد آن به‌عنوان هزینه‌های پاک‌سازی خیابان‌ها و معابر، جمع‌آوری، حمل و دفن زباله، خدمات آتش‌نشانی، آسفالت و سنگفرش و نیز ساخت، گسترش و نگهداری بوستان‌ها و فضای سبز اقدام کند.

مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین در خصوص میزان وصولی درآمد از پرداخت عوارض توسط همشهریان در مقایسه با سال قبل نیز گفت: عوارض نوسازی، صنفی، خودرو و بهای خدمات پسماند تا بیستم دی‌ماه 96 به ترتیب مبلغ 55 میلیارد و 597 میلیون و 495 هزار و 196 ریال ،

11 میلیارد و 571 میلیون و 882 هزار و 238 ریال، 21 میلیارد و 803 میلیون و 516 هزار و 100ریال ، 29 میلیارد و 237 میلیون و 44 هزار و 982 ریال می‌باشد که نسبت به مشابه سال گذشته عوارض نوسازی 36 درصد، صنفی 5 درصد، خودرو 73 درصد و بهای خدمات پسماند 21 درصد رشد داشته است.

شهرام فر، عدم اطلاع‌ شهروندان را یکی از عمده دلایل در عدم پرداخت به‌موقع عوارض دانست و گفت: آگاهی بخشی و اطلاع از نحوه هزینه کردِ عوارض توسط شهرداری‌ها و اینکه این مبالغ صرف چه اموری در شهرها می‌شود، می‌تواند به افزایش میزان مشارکت شهروندان و همکاری‌های عمومی منجر شود.

وی رابطه شهروندان و شهرداری را یک رابطه دوسویه دانست و افزود: برای توسعه شهری باید هزینه شود و این هزینه را شهروندان پرداخت می‌کنند و منابع اجرای پروژه‌های شهری عمدتاً از سوی مردم تأمین می‌شود.

مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین با اظهار اینکه درآمدهای پایدار شهرداری به‌طور معمول از محل عوارض كسب می‌شود و ادامه داد: شهرداری با خلاقیت‌های مدیریت شهری، منابع عوارض را به سمت سرمایه‌گذاری و توسعه شهری سوق می‌دهد و با این كار، در آینده وابستگی به عوارض کم‌تر شده و سرعت توسعه بیشتر می‌شود.

شهرام فر از شهروندان و كسبه خواست، با پرداخت به‌موقع و منظم عوارض، شهرداری را به‌عنوان یک نهاد غیردولتی را برای خدمات‌رسانی بیشتر، یاری کنند، افزود: مالکان خودروها نیز ملزم به پرداخت عوارض می‌باشند که بعضاً بر اساس یک عادت اجتماعی، مالکین خودروها تنها در زمان خرید و فروش خودروی به پرداخت عوارض اقدام می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار