استاندار زنجان: بیکاری یکی از معضلات و دلایل اصلی دلخوری ها در جامعه است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان خواستار ایجاد اشتغال در کشور با بهره از سرمایه‌های داخلی و جذب سرمایه گذاری خارجی شد.

کد مطلب: ۷۰۱۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد

اسداله درویش امیری در جلسه شورای اداری شهرستان خدابنده، با بیان اینکه برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران باید قانون اساسی به صورت کامل در کشور اجرایی شود،افزود:کشور به مدیرانی خلاق،دلسوز و پاکدست نیاز دارد.

وی ادامه داد:رعایت قانون از سوی تمامی قوای اجرایی،قضایی و مقننه در کشور اهمیت بسیاری دارد.

استاندار زنجان اظهار کرد:برای اقتدار جمهوری اسلامی و سربلندی ملت سلحشور ایران،باید همه به منافع ملی توجه نموده و قانون اساسی دقیقا و به طور کامل در کشوراجرایی شود.

این مقام استانی با توجه به اینکه با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم باید احساس کنند که همه در سایه قانون از حقوق یکسانی برخوردار هستند،گفت:به طوری که همه باید بپذیرند که با محوریت مقام معظم رهبری،اجرای کامل تمام فصول قانون اساسی در کشور ضروری است.

وی ادامه داد:خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته در حوزه های علمی،تسلیحاتی،دانش نظامی ،علوم پزشکی و دانش IT و ICT در سطح منطقه و جهان به حدی است که نمی توان این دستاوردها را نادیده گرفت.

استاندار زنجان افزود:امروزه جمهوری اسلامی ایران یکی از ارکان اساسی تصمیم گیرنده در منطقه به شمار می آید،اگر چه ضعف های نیز در اقدامات انجام شده وجود دارد،اما نمی توان از این توانمندی و جایگاه ایران چشم پوشی کرد.

بیکاری یکی از معضلات و دلایل اصلی دلخوری ها در جامعه است

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه پرداخت 42 هزار میلیارد تومان یارانه به صورت هرماه بر عهده ی دولت است،لذا برای ایجاد اشتغال در کشور نمی توان از بودجه دولتی استفاده کرد.

درویش امیری بیان کرد:برای ایجاد اشتغال د رکشور باید از سرمایه های داخلی و جذب سرمایه گذاری خارجی استفاده کرد و برای تحقق این امر نیاز به ایجاد آرامش و امنیت برای سرمایه گذاران و جلوگیری از اغتششاش و بی انضباطی اجتماعی وجود دارد.

استاندار زنجان با توجه به کثرت نیروی انسانی در ادارات و عدم امکان ایجاد شغل در بدنه دولت،افزود:راه اندازی یک واحد تولیدی و یا صنعتی ،خدماتی و یا واحد گردشگری و IT و ICT ،تنها راهکارایجاد اشتغال برای جوانان کشور است.

این مقام مسئول ادامه داد:تخریب عملکرد دولت در جامعه موجب ایجاد ناامنی در جوانان می شود و چنانچه عده ای به دلیلی تسویه حساب های شخصی سعی در ناکار آمد جلوه دادن دولت داشته باشند،این امر مردم را از نظام مایوس خواهد کرد.

وی اظهار کرد:برقراری عدالت اجتماعی ؛کاهش فقر در جامعه و تقسیم عادلانه یارانه ها میان بخش نیازمند جامعه، از زوایای لایحه بودجه است که به صورت شفاف در سایت سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته است و علیرغم این اقدام ،انتقادات و تبعاتی را برای دولت در پی داشته،اما اطلاع رسانی مطلوبی از سوی دولت صورت نگرفته است.

درویش امیری با توجه به واگذاری اجرای بخشی از طرح های عمرانی کشور به بخش خصوصی از دیگر اقدامات دولت است،ادامه داد:76 هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور وجود دارد که از گذشته به دولت یازدهم و دوازدهم به ارث رسیده است که روند اجرای یدقیق این پروژه ها با واگذاری به بخش خصوصی ،سریع تر اجرایی می شود و در این میان باید بر اجرای دقیق این پروژه ها نظارت های لازم صورت گیرد.

وی همچنین به ۴ اولویت گازرسانی، تامین آب شرب، بهبود وضعیت راه های روستایی و جاده های مواصلاتی و گسترش مراکز بهداشتی و درمانی در شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: با ظرفیت ها و توانمندی بالای شهرستان خدابنده در حوزه کشاورزی و با توجه به محدودیت منابع آبی استان و کشور، ضروری است اجرای طرح آبیاری تحت فشار نیز در این شهرستان به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان ضمن ابلاغ حکم وزیر کشور به میرزایی فر به عنوان فرماندار شهرستان خدابنده، تصریح کرد: برای توسعه در استان زنجان به مدیرانی خلاق، دلسوز، پاکدست و همراه نیاز است تا با قدرت تعامل با جامعه و اقشار مختلف مردم، بتوانند در توسعه شهرستان، استان و کشور موثر باشند.

درویش امیری ابراز امیدواری کرد با همدلی، هماهنگی و نوآوری مدیران در بدنه دولت، شاهد پویایی کشور و ایجاد شور و نشاط و امید در میان جوانان بود.

وی ضمن تسلیت سالروز رحلت آیت اله هاشمی رفسنجانی، این مرد بزرگ را موجب آبرو و اعتبار جامعه روحانیت معاصر دانست و گفت: دوراندیشی، تسلط بر اوضاع جهانی، توان مدیریتی بالا و همراهی این مرد بزرگ با بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب از سال های پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایام جنگ تحمیلی و پس از آن موجب شد تا علیرغم ناملایمات و سخنان ناروایی که عده ای به این روحانی مبارز در سال های اخیر بیان کردند، وی همواره صبورانه و بی ‌ادعا، سرباز امام و رهبری باقی بماند و تا آخرین روزهای زندگی خود، به نظام و کشور خدمت نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار