مسجد محل نشر فرهنگ و ترویج هنر است

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در آیین تودیع و معارفه سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد ، گفت : مسجد فقط سجده گاه نیست، مسجد محل نشر فرهنگ و ترویج هنر است.

کد مطلب: ۷۰۱۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، شیرزاد بسطامی در مراسم تودیع و معارفه مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با اشاره به اینکه مسجد پایگاهی است که فرهنگ مکتوب را با فرهنگ شفاهی آشتی می دهد، اظهار داشت: روحانیت آگاه ما رسانه ای تحت عنوان منبر را در اختیار دارد، قوی ترین رسانه در طول تاریخ و جهان اسلام منبر بوده است.

وی ادامه داد: از این حیث مسجد فقط سجده گاه نیست، مسجد محل نشر فرهنگ و ترویج هنر است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه مساجد زیباترین معماری ها را در خود دارند، خلاق ترین هنرمندان آن ها را ساخته اند، مسجد جایی است که قرار است ترویج هنر بدهیم، ادامه داد: اقتصاد و تحولات اجتماعی، علم، آزادی و امنیت اجتماعی و عقلانیت همه در گرو فرهنگ است؛ سال هاست که مساجد مهم ترین پایگاه فرهنگی هستند.

بسطامی با بیان اینکه حضور سربازان فرهنگی در کانون های فرهنگی مساجد، صف بندی جنگ فرهنگی را متشکل می شود، تصریح کرد: از دهه هفتاد تاکنون کانون فرهنگی هنری مساجد شکل گرفته است و بالغ بر ۲۲ هزار کانون در سراسر کشور در قالب این نهاد فعالیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود تاثیر گذاری کانون ها بیش از پیش باشد و می بایست کانون های فرهنگی هنری مساجد به نگاه فرهنگی و هنری مزین تر شوند و جوانان را به مساجد بکشانند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد را سرداران فرهنگی خواند و اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجدپایگاه های مقابله با توطئه های دشمنان است.

بسطامی، افزود: بیش از هزار سال است که مساجد مهم ترین پایگاه های دینی، اجتماعی، فرهنگی و اجتماغی بوده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مساجد را پایگاه های قدیمی و تاثیرگذار دانست و اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد پایگاه هایي برای احیای کارکردهای مساجد است.

وی در ادامه کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان را تاثیرگذار نامید و گفت: هم اکنون ٣٨٨ کانون فرهنگی هنری مسجد،١٠٢ باب کتابخانه، ٢٥ خانه نور و ٣٥ هسته پژوهشی در کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان فعال است.

بسطامی، با تاکید بر ضرورت تقویت کانون های مساجد، بیان کرد: جذب جوانان به مساجد و برنامه ریزی مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار