ارکستر ملی ایران به سمنان می رود

تهران (پانا) - ارکستر ملی ایران در ادامه سفرهای استانی خود بیست و نهم دی ماه به سمنان سفر می کند.

کد مطلب: ۷۰۱۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی ؛ ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی 29 دیماه ساعت 18 در سالن هلال احمر سمنان به اجرای برنامه می پردازد.
در این برنامه 18 قطعه اجرا می‌شود ؛ دو قطعه ایران و تبریز در مه با اشعاری از افشین یداللهی و آهنگسازی بابک برزین ، «ایران جوان» با آهنگسازی پیمان سلطانی و شعر بیژن ترقی، «خوشه چین» از روح الله خالقی با شعر کریم فکور، «افسون سخن» از نصرالله زرین پنجه و شعر نظام فاطمی از قطعات این اجرا هستند.
در لیست قطعات اجرای ارکستر ملی ایران می‌توان به «نغمه نوروزی» اثر روح الله خالقی و شعر رهی معیری، «ساغر» از همایون خرم و شعرمعینی کرمانشاهی، «شکوه گل» از عبدالکریم مهر افشان، «از خون جوانان لاله دمیده» از عارف قزوینی و «جام مدهوشی» از علی تجویدی با شعر بیژن ترقی اشاره کرد.
همچنین در این اجرا 3 قطعه ساخته ابوالفضل صادقی‌نژاد با اشعار محمد رضا یار ؛ «گلرخ»،«از تنهایی گریه مکن» و «مرا رها مکن» و قطعه «سپید و سیاه» به آهنگسازی نسیم شاملو با هنرنمایی پیانو «حریر شریعت زاده» اجرا می شود.
ارکستر ملی ایران در این کنسرت 4 قطعه بی کلام نیز اجرا می‌کند؛ 2 قطعه «سرود گل» و «سبکبال» از حسین دهلوی،«دو نغمه بختیاری» از روح الله خالقی و در نهایت پرلود «جام تهی» از فریدون شهبازیان.
ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی پنجشنبه 29دی ماه از ساعت 18 در سالن هلال احمر شهر سمنان به روی صحنه می‌رود.
علاقه‌مندان می‌توانند بلیت‌های این برنامه را از سایت ایران کنسرت تهیه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار