در گفت و گو با پانا:

سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری کشوری در مدارس استان همدان کلید خورد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری کشوری دانش آموزی با رویکرد مهارت آموزی ویژه سال تحصیلی 97-96 در مدارس آغاز شد.

کد مطلب: ۷۰۱۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد

حسن آقا یوسفی در گفت و گو با خبرنگار پانا همدان افزود: این دوره از مسابقات فرهنگی هنری با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تحقق بخشی به اهداف سند تحول بنیادین با رویکرد مهارت آموزی در 2 هزار و 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه اجرای این دوره از مسابقات با تعامل و مشارکت معاونت آموزش متوسطه در مدارس برنامه ریزی شده است، یاد آور شد: تلاش می کنیم از تمام ظرفیت های هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش در فرآیند مهارت آموزی به دانش آموزان در این مسابقات استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: در این مسابقات مسیر حرکت دانش آموزان به سمت کارآفرینی و اشتغال است زیرا در دستورالعمل های وزارتخانه ای به استان ها همواره به این موضوع مهم می شود.
وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری نقش موثری در تقویت روحیه مشارکت جویی و تعاون بین دانش آموزان و همچنین آموختن یک مهارت به دانش آموزان شرکت کننده در این دوره از مسابقات را به همراه دارد.
وی با بیان اینکه اجرای سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزی تا پایان شهریور ماه سال 97 بطول می انجامد، خاطر نشان کرد: برگزیدگان این مسابقات در مرحله کشوری در اردوگاه های ملی در تابستان سال آینده به رقابت می پردازند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش همدان تصریح کرد: دانش آموزان برای ثبت نام در این مسابقات باید از طریق سامانه الکترونیکی همگام و با هماهنگی معاونت پرورشی مدارس اقدام کنند.
وی ادامه داد: مسابقات فرهنگی هنری در قالب 72 رشته و گرایش در چهار مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای ، استانی و کشوری برگزار می شود. این مسابقات با هدف شناسایی و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در زمینه هنرهای آوایی، نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای دستی و تجسمی، ادبی و پژوهشی، رسانه، فضای مجازی و کتابخوانی برنامه ریزی و اجرایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار