نخستین کنگره شعر انقلاب در ایام فاطمیه برگزار می شود

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان از برگزاری نخستین کنگره شعر انقلاب با محوریت فاطمه الگوی بانوان انقلابی در ایام فاطمیه خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۱۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ،محمد حسین احمدی در نشست با کارکنان ستادی حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی با اعلام این خبر افزود: این کنگره شعر به میزبانی آموزش و پرورش ناحیه یک و با حضور شاعران و هنرمندان دانش آموزو فرهنگی برگزار خواهد شد .

وی در ادامه هنر را كارآمدترين ابزار تربيت انسانى برشمرد و افزود : در جهان پرتنش و اضطراب امروز ی تنها از طريق هنر و تقويت بُعد زيبايي‌‏شناسى است كه مي‌‏توان بر كالبد خسته و بي‌‏رمق انسان امروزى حياتى تازه دميد.

احمدی تاکید کرد : هنر به لحاظ داشتن تناسب با زبان كودك و پيوند با نيروى شگفت درون او و ارتباط عميق با ويژگي‌ها و تمايلات جوانان مي‌‏تواند تا اساسي‌‏ترين درجات تربيت انسانى نقش داشته باشد.

وی بر لزوم ارائه ی جذاب فعالیتهای پرورشی به مخاطبین تاکید کردو ادامه داد : منشأ این جذابیت بعد زیبا شناختی ارائه ی آنهاست و چنانچه توجه به بعد زیبا شناختی در اجرای امور تربیتی هماهنگ با تحولات و تغییرات اجتماعی و فرهنگی مخاطبین صورت گیرد جذابیت و توسعه ی این فعالیت ها را بالاتر خواهد برد .

احمدی تصریح کرد : هنر يکی از مقوله های جدی فرهنگی هر جامعه ای است و صاحبنظران آن را عالی ترين شکل فعاليت معنوی انسان دانسته اند.

وی اضافه کرد : طبيعی است که وقتی اين فعاليت معنوی انسان امکان رشد پیدا کند در غنا بخشيدن به فرهنگ اجتماعی کاربردی عظيم خواهد داشت، از سوی ديگر ، هنر در رشد ، بالندگی و شکوفايی انسان، در درک و شناخت جهان پيرامون در راهيابی به ژرفای درون آدم ها، در آشنايی با آداب و رسوم و فرهنگ و اعتقادات اقوام گوناگون جهان، وايجاد فضای تفاهم و همبستگی ميان مردم عاملی بسیار تعین کننده و موثر است .

احمدی تاکید کرد : زبان هنر، اصيل ترين، خالص ترين و رساترين زبانهاست که به کمک آن می توان افراد جامعه را بسوی پيشرفت و تعالی سوق داد.

وی ادامه داد : هنر به زندگی تحرک می بخشد و عاملی برای رشد تفکر و ايجاد فلسفة خاصی برای زندگی می شود و در جنبه های مختلف اجتماعی ارزشمند واقع شده وابعاد معنوی وجود انسان را تقويت می کند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان در ادامه بر توسعه همکاری بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش تاکید کرد و افزود : تربیت حساس ترین و خطیر ترین رسالتی است که برای تحقق آن باید از تمام ظرفیت ها به درستی استفاده کرد و در تربیت دینی دانش آموزان هم باید از ظرفیت حوزه های علمیه استفاده کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار