معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش: یکی از ساحت‌های سند تحول، تربیت هنری است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش هنر را ابزاری برای نهادینه کردن ارزش‌های انسانی دانست.

کد مطلب: ۷۰۱۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، نمایشگاه رستاخیز با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در محل نگارخانه شهید کامیاب مشهد افتتاح شد .
کاظمی در این مراسم گفت: ۶۲ دو اثر از سی معلم به مدت ۱۰ روز در این نمایشگاه اکران می‌شود و جای خوشحالی دارد که این آثار از مجموعه آثار فاخر معلمان خوشنویس آموزش و پرورش است.
وی با توجه به برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: یکی از وظایف مهم آموزش و پرورش اجرای اهداف سند تحول بنیادین و یکی از ساحت های این سند ساحت تربیت هنری و زیبایی شناسی است که در این ساحت هنر نقش پررنگی دارد و باید معلمان به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با توجه به نقش هنر گفت: هنر در واقع خودش به عنوان یک ساحت مطرح است و ما باید به دانش آموز یاد دهیم که چگونه زیبایی را بشناسند و چگونه آن را خلق کند. همچنین باید به او بیاموزیم از زیبایی لذت ببرد زیرا هرچه خلاقیت و معرفت دانش آموزان بیشتر شود، لذت از فضایی که زندگی می‌کنند بیشتر می‌شود.
وی در ادامه ابراز کرد: هنر خود بهترین ابزار برای نهادینه کردن تمام ارزش های انسانی است و هنر برای تحقق تمام ساحت ابزار بسیار خوبی است. ما می توانیم خیلی از مفاهیم را در قالب هنر آموزش دهیم. همچنین هنر یک ابزاری است که شش ساحت در سند تحول بنیادین را تحت تاثیر قرار می دهد.
کاظمی با اشاره به اهمیت خط در دانش آموزان اظهار کرد: در شکوفا شدن هنر خط نقش محوری و مادری برای همه رشته ها دارد خط از اهمیت خاصی در زبان فارسی برخوردار است و باید به گونه ای باشد که زیبایی های خط را به دانش آموزان پیوند بزنیم .
پارلمان معلمان سرمایه فکری و معنوی برای آموزش و پرورش است
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم تبدیل آموزش و پرورش به عنوان اولویت و دغدغه اصلی جامعه اظهار کرد: پارلمان معلمان باید زمینه مشارکت جویی و ارتباط مستقیم معلمان و مسئولان را فراهم آورد و نکاتی را که گاه ممکن است مغفول بماند، مد نظر قرار دهد.
کاظمی همچنین از تشکیل کمیسیون ویژه بودجه آموزش و پرورش در شورای آموزش و پرورش مشهد خبر داد و افزود: این کمیسیون به زودی پیشنهادهای خود را به نمایندگان استان تقدیم خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار