معاون متوسطه همدان:‌ استقرار پایه دوازدهم به ۳۵ درصد کلاس و تجهیزات بیشتر نیاز دارد

همدان (پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان از تمهید مقدمات لازم برای استقرار پایه دوازدهم در مدارس استان خبرداد.

کد مطلب: ۷۰۱۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد

عباس احمدی مقیم اظهار کرد: با استقرار پایه دوازدهم در مدارس، ۳۵ درصد بیش از گذشته به فضا، کلاس و تجهیزات در رشته‌های مهارتی نیازمند هستیم که باید نیازها تا سال آینده تأمین شود.

احمدی مقیم با بیان این که آنچه تاکنون مشخص شده به تعداد زیادی نیروی انسانی و فضای آموزشی نیازمندیم، افزود: این میزان در بخش فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش بیشتر به چشم می‌خورد؛ چراکه در این رشته‌ها باید تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشیم.

وی گفت: در سال‌های گذشته کارآموزان در رشته‌های فنی فقط تا دو سال مهارت‌های لازم را فرامی‌گرفتند، اما با نظام جدید کارآموزان تا سه سال باید آموزش‌های لازم را بیاموزند.

وی تصریح کرد: با استقرار پایه دوازدهم و اجباری کردن این پایه تحصیلی، حدود 35 ساعت درس در نظر گرفته شده و حدود 50 درصد دانش‌آموزان نیز به این پایه اضافه می‌شوند.

احمدی مقیم با اشاره به اختلاف 11 ساعته درس پیش دانشگاهی با پایه دوازدهم، گفت: همه عوامل نیازمند نیروی انسانی و فضای آموزشی است که باید به آنها توجه شود.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در خصوص تأمین نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آموزشی، اظهار کرد: طبق برنامه ششم توسعه، تا پایان این برنامه 50 درصد دانش‌آموزان باید دانش‌آموخته فنی ‌و حرفه‌ای و کاردانش باشند که تاکنون 37 درصد دانش‌آموزان استان همدان در این حوزه تحصیل کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با بیان این که تلاش داریم تا تعداد بیشتری از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی سوق داده شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رشته‌های مهارتی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان با اقبال خوبی روبروست و ما هم به دنبال جذب افراد هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار