معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان سمنان:

اشتغال دانش آموزان استان در رشته های فنی و مهارتی 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان گفت: اشتغال دانش آموزان این استان در رشته های فنی حدود 10 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

کد مطلب: ۷۰۱۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، حسین فولادیان، تصریح کرد: میانگین اشتغال دانش آموزان استان در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش 47 و 56 صدم درصد است که این رقم در کشور 38 درصد از دانش آموزان متوسطه است.

وی بااشاره به فعالیت 24 هنرستان مستقل و3 هنرستان ضمیمه فنی وحرفه ای در استان، اظهارکرد: حدود 3 هزار هنرجوی دختر و پسر در این مدارس به تحصیل اشتغال دارند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان با 47 درصد اشتغال دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، رتبه اول کشور در بحث توسعه متوازن رشته ای را دارا می باشد.

فولادیان با اشاره به استقبال مطلوب دانش آموزان استان در گرایش به سمت رشته های مهارتی بیان کرد: در طول 4 سال اخیر فرهنگ سازی خوبی در زمینه اشتغال دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش صورت پذیرفته است.

وی در پایان با تاکید بر افزایش فضا، تجهیزات و نیروی انسانی در هنرستان ها خاطرنشان کرد: باتوجه به استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی آینده، نیاز شدید به تجهیزات و نیروی انسانی احساس می شود که باید برای این مسئله تدبیری بیاندیشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار