معاون تربیت بدنی و سلامت لرستان خبر داد: راه اندازی 9 کانون حرکات اصلاح قامتی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان از راه اندازی نه کانون حرکات حرکات اصلاحی برای جلوگیری از مشکلات قامتی دانش‌آموزان استان خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۱۷۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، فرید بهرامی هدف از راه اندازی این کانون ها را پيشگيري از شيوع ناهنجاري­هاي اكتسابي دستگاه عصبي- عضلاني- اسكلتي، آموزش به دانش ­آموزان در رابطه با عادات و الگوهاي حركتي صحيح و ارجاع و معرفي دانش ­آموزان داراي ناهنجاري­هاي اسكلتي به مراکز تخصصی عنوان کرد و گفت : در سال تحصیلی جاری 20درصد از دانش آموزان پایه های دوم تا دوازدهم تحت پوشش این طرح قرار می گیرند .

وی خاطر نشان کرد: در جامعه ماشيني امروز فقر حركتي به همراه عادات حركتي نادرست در كودكان و نوجوانان، تهديدي اساسي براي تندرستي حال و آيندۀ آنها به شمار می رود و دانش آموزان را مستعد ضعف­ هاي عضلاني و ناهنجاري­هاي اسكلتي طي دهه­ هاي آينده مي­ کند.

بهرامی تاکید کرد: از آنجا كه عادت به كم تحركي و اتخاذ شيوه­ هاي نادرست حركت اعم از نشستن، ايستادن، حمل اشياء وکوله پشتی مدرسه در سنين پايين شكل مي ­گيرند و در طول سال­هاي بعدي عمر پايدار مي ­مانند، ضروري است قبل از تثبيت و شكل­گيري اين عادات اقدامات لازم جهت شيوه­ هاي صحيح حركت به مورد اجرا درآيد، زیرا تلاش ­هاي بعدي در جهت تغيير عادت ­هاي تثبيت شده بسيار مشكل و چه بسا پرهزينه خواهد بود.

وی تصریح کرد: عدم پيشگيري مناسب و به­موقع از تثبيت اين عادات حركتي نامناسب از يك سو و فقر حركتي از سوي ديگر باعث بروز ضعف و ناهنجاري­هايي در دستگاه استخواني، عضلاني و مفصلي افراد جامعه مي­ شود، كه شناسايي زمينه­ هاي بروز اين تغييرات نامطلوب قامتي در افراد و ارائه حركات جبراني و اصلاحي براي پيشگيري و رفع آنها، كانون توجه فعاليت ­كانون­هاي حركات اصلاحي ساختار قامتی است .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان به ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان و خانواده ها هم اشاره کرد و افزود: با برنامه اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان قصد دارد با آموزش و فرهنگ­سازي عادات حركتي صحيح شامل: نشستن، ايستادن، راه رفتن، حمل اشياء و .... به دانش آموزان، از بروز تغييرات نامطلوب قامتي آنان جلوگيري كند و از اين طريق در راه تحقق حيات طيبه و زندگي سالم براي آينده­ سازان جامعه قدم بردارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار