رویترز: ترامپ برجام را حفظ می‌کند

تهران (پانا) – خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع نزدیک به رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که دونالد ترامپ امروز تعلیق تحریم‌های ایران را بر اساس برجام تمدید خواهد کرد.

کد مطلب: ۷۰۱۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

بر اساس این گزارش، این منبع خبر داده است که با این وجود بر اساس قولی که ترامپ داده بود این انتظار وجود دارد که او ضرب‌الاجلی را برای کنگره آمریکا و متحدان اروپایی برای بهبود برجام تعیین کند.

به گفته این منبع، ترامپ تهدید به کناره‌گیری از برجام را تکرار خواهد کرد .

به گزارش رویترز، ترامپ امروز باید تکلیف تعلیق تحریم‌های ایران بر اساس برجام را تعیین کند. تصمیم تعلیق نکردن تحریم‌های ایران منجر به پایان توافق هسته‌ای خواهد شد. انتظار می‌رود که کاخ سفید تصمیم در این مورد را امروز (جمعه ) اعلام کند.

منبع نزدیک به ترامپ گفته است که گرچه ترامپ با تمدید تعلیق تحریم‌ها موافقت کرده ولی تصمیم گرفته است تحریم‌های هدفمند جدیدی علیه ایران وضع کند .

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در دو روز گذشته در مسکو و بلژیک با همتایان خود از روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان اعضای برجام در خصوص روند اجرای آن و تصمیمات آمریکا گفت‌و‌گوهای مفصلی داشت.

امروز ترامپ در حالی قرار است تصمیم خود در خصوص برجام را اعلام کند که کشورهای عضو 1+5 به اتفاق در کنار وزیر امور خارجه ایران خواهان حفظ برجام شده‌اند و به آمریکا نسبت به هر گونه اقدامی در این باره هشدار داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار