اعلام سیستم انتخاب قهرمان والیبال جهان در سال 2018

تهران (پانا) - 94 مسابقه در رقابت‌های والیبال قهرمانی مردان جهان سال 2018 در دو کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود تا چهره تیم‌های اول تا سوم این رقابت ها مشخص شود.

کد مطلب: ۷۰۱۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان از 18 شهریور تا 8 مهرماه 1397 با حضور 24 تیم برای نخستین بار به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود.

سه شهر روسه، وارنا و صوفیه در بلغارستان و شش شهر باری، بولونیا، فلورانس، میلان، رم، و تورین در ایتالیا میزبانی تمامی مراحل رقابت های قهرمانی جهان را بر عهده دارند.

مرحله مقدماتی این رقابت ها در چهار شهر ایتالیا و بلغارستان و با 60 دیدار پیگیری می شود.

** مرحله مقدماتی

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان با حضور 24 تیم در چهار گروه شش تیمی برگزار می شود. دیدارهای مرحله مقدماتی از روز یکشنبه 18 تا سه شنبه 27 شهریورماه سال آینده پیگیری می شود.

گروه بندی دور مقدماتی این رقابت ها و تعداد بازی های هر گروه به قرار زیر است:

* گروه A:

نخستین مسابقه این گروه در شهر رم (دیدار افتتاحیه) و 14 دیدار دیگر در شهر «فلورانس» ایتالیا و با حضور تیم های آرژانتین، ژاپن، بلژیک، اسلوونی، جمهوری دومینیکن و ایتالیا (میزبان) برگزار می‌شود.

* گروه B:

15 دیدار دور مقدماتی این گروه در شهر «روسه» بلغارستان و با حضور تیم های برزیل، کانادا، فرانسه، مصر، چین و هلند برگزار می شود.

* گروه C:

دور مقدماتی این گروه در شهر «باری» ایتالیا و با 15 مسابقه بین تیم های آمریکا،‌ روسیه، صربستان، استرالیا، تونس و کامرون برگزار می شود.

* گروه D:

در دور مقدماتی این گروه نیز 15 مسابقه برگزار می شود که دیدار دو تیم بلغارستان و فنلاند دیدار افتتاحیه این رقابت ها در کشور بلغارستان خواهد بود.

دیدارهای این گروه در شهر «وارنا» بلغارستان برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران نیز در این گروه قرار دارد که ملی‌پوشان کشورمان در دور مقدماتی این رقابت‌ها به ترتیب به مصاف پورتوریکو، بلغارستان، کوبا، لهستان و فنلاند می‌روتد.

** مرحله دوم

پس از پایان دور مقدماتی این رقابت‌ها از هر گروه چهار تیم به مرحله دوم صعود می کنند که رقابت های مرحله دوم در چهار گروه چهار تیمی پیگیری خواهد شد. تیم های پنجم و ششم چهار گروه مقدماتی (هشت تیم) پس از پایان دور مقدماتی از این مسابقات حذف می شوند.

در مرحله دوم رقابت های قهرمانی مردان جهان در سال 2018 شانزده تیم در چهار گروه (E و F در ایتالیا) و (G و H در بلغارستان) در 24 مسابقه به مصاف یکدیگر می روند.

دیدارهای این مرحله از روز جمعه 30 شهریورماه تا یکشنبه یکم مهرماه برگزار می شود و گروه بندی این مرحله به قرار زیر است:

* گروه E میزبان شهر میلان ایتالیا: تیم های اول A، دوم B، سوم A و چهارم C

* گروه F میزبان شهر بولونیا ایتالیا: تیم های اول B، دوم A، سوم C و چهارم D

* گروه G میزبان شهر سوفیا بلغارستان: تیم های اول C، دوم D، سوم B و چهارم A

* گروه H میزبان شهر وارنا بلغارستان: تیم های اول D، دوم C، سوم D و چهارم B

در پایان این مرحله تیم های اول چهار گروه و دو تیمی که امتیازات بهتری در این چهار گروه کسب کرده باشند به مرحله سوم مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان صعود می کنند و 10 تیم دیگر از دور رقابت ها کنار خواهند رفت.

** مرحله سوم

این مرحله بازی‌ها در کشور ایتالیا و در شهر تورین برگزار می شود و عملا به میزبانی بلغارها در این رقابت‌‎ها پایان داده می‌شود.

مرحله سوم مسابقات والیبال قهرمانی مردان سال 2018 جهان در دو گروه سه تیمی و در شهر تورین ایتالیا برگزار می شود. چهار تیم برتر گروه های مرحله دوم بر اساس قرعه کشی در دو گروه این مرحله قرار می گیرند و دو تیم دوم که عملکرد بهتری داشتند نیز به جمع آنان اضافه می شوند.

شش دیدار این مرحله در روزهای چهارشنبه تا جمعه، 4 تا 6 مهرماه سال 97 برگزار می‌شود و گروه بندی آن به قرار زیر است:

* گروه I: تیم اول گروه E یا F، تیم اول گروه G یا H (قرعه کشی) و بهترین تیم دوم

* گروه J: تیم اول گروه E یا F، تیم اول گروه G یا H (قرعه کشی) و دومین تیم دوم

تیم‌های اول و دوم هر گروه این مرحله به مرحله نیمه نهایی صعود می‌کنند و تیم های سوم از دور رقابت ها کنار می‌روند.

** مراحل نیمه نهایی و نهایی

مرحله نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان روز شنبه هفتم مهرماه با دو دیدار در شهر توربن ایتالیا پیگیری می شود. تیم های اول و دوم دو گروه مرحله سوم در مرحله نیمه نهایی به صورت ضربدری به مصاف یکدیگر می روند تا برنده های این بازی ها به دیدار نهایی و بازنده ها به دیدار رده بندی راه یابند.

مرحله نهایی این رقابت ها نیز روز یکشنبه هشتم مهرماه با دو مسابقه در شهر تورین پیگیری خواهد شد تا در نهایت تیم های اول تا چهارم این رقابت ها مشخص شوند.

بر این اساس چهار تیم برتر مسابقات والیبال قهرمانی مردان جهان در طول این رقابت ها 12 مسابقه خواهند داشت.

تیم ملی والیبال ایران در سال 2018، ششمین حضور خود در رقابت های قهرمانی مردان جهان را در حالی تجربه خواهد کرد که بهترین عنوان به دست آمده این تیم در سال 2014 رتبه ششمی بود.

در رقابت های سال 2014 که به میزبانی لهستان برگزار شد تیم های لهستان، برزیل و آلمان مقام های اول تا سوم را به دست آوردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار