معاون امور نمایشگاهی شرکت نمایشگاه‌ها در گفت‌وگو با پانا اعلام كرد

دولت تا 70 درصد هزينه‌ شركت در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي را مي‌پردازد

تهران (پانا) - معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها از كمك تا 70 درصدي دولت به توليدكنندگاني كه قصد عرضه كالاهايشان را در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي دارند، خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۱۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد

عباس قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا، تصریح کرد: کسب‌وکارهای کشور با مشکلاتی مواجه هستند و اگرچه خلاء قانون وجود ندارد، ضعف‌هایی وجود دارد که از جمله آنها موضوع مالیات بیمه و سایر عواملی است که تولید را درگیر خود کرده است.

وی افزود:‌ مشکلات بانکی و نقل و انتقال پول، حضور نداشتن رایزن‌های بازرگانی در بسیاری از کشورهای جهان يا موثر نبودن فعالیت آنها ازجمله مشکلاتی که بخش تولید با آن دست به گریبان است.

وی ادامه داد:‌ البته بعد از توافق هسته‌ای گام‌هایی در جهت کاهش و رفع این موانع برداشته شده است، اما هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و در این زمینه از بسیاری کشورهای منطقه عقب‌تر هستیم به طوری که در شرایط برابر از نظر کیفیت و قیمت یک کالا، کشورهای رقیب ما در منطقه، راحت‌تر و با هزینه کمتری می‌توانند کالای خود را به بازارهای جهانی صادر کنند.

قبادی با بیان اینکه برخی از این کشورها از تخفیفات تعرفه‌ای هم برای صدور کالای خود بهره‌مندند، تصریح کرد: کمبود نقدینگی و مشکلاتی که برای تامین منابع مالی وجود دارد از جمله دشواری‌های فضای کسب و کار در ایران است.

ارایه یارانه دولتی برای برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها تصریح کرد: یکی از کمک‌های دولت به برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان نمایشگاهی آن است که یارانه‌هایی را به آنها ارایه دهد.

وی افزود: هزینه‌اي که دولت از برگزاری نمایشگاه دریافت می‌کند برای هر مترمربع حدود 20 دلار است و این درحالی است که در هیچ جای دنیا ارقامی از این دست وجود ندارد و هزینه‌های برگزاری نمایشگاه برای شرکت‌کنندگان بسیار بالاتر است و به طور میانگین حدود 200 دلار است.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌ها خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما در برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی حمایت از شرکت‌كنندگان ایرانی است و هماهنگی برای برگزاری نمایشگاه برای شرکت‌های خارجی نیز یکی از کمک‌هایی است که در جهت ارتباط تولید کنندگان ایرانی با تجار و تولید کنندگان خارجی ارایه می شود .

وی عنوان کرد: نمایشگاه‌ها محل تبادل افکار،ایده و دستاوردهای روز است و در نمایشگاه توسعه کسب‌وکار نیز آخرین دستاوردهای کسب وکارهای مختلف به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

وی در خصوص حمایت‌هایی که از تولید کنندگان و شرکت‌های داخلی برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد نیز اظهار کرد: بین 10 تا 70 درصد هزینه‌های نمایشگاهي را که در نمایشگاه‌های بین‌المللی و در خارج از ایران برگزار می‌شود، دولت مي‌پردازد به طور مثال در نمایشگاه پیش روی مسکو بیش از 40 درصد یارانه پرداخت می‌شود و در نمایشگاهی مانند نمایشگاه قطر نیز حدود هر متر یک میلیون تومان به شرکت‌ها یارانه پرداخت شده است و این کمکی است که دولت به شرکت‌ها برای حضور بهتر در نمایشگاه‌های بین‌المللی ارایه می‌دهد.

هزینه‌های مترتب بر تولید کاهش یابد

قبادی عنوان کرد: دولت برای بهبود فضای کسب و کار باید تلاش کند تا عواملی که بر قیمت تمام شده کالای ایرانی تاثیرگذار است را بهبود ببخشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار