روایت زندگي در عراق در نمایش «سرداب»

تهران (پانا) - نمايش «سرداب» از كشور عراق به كارگرداني احمد نسیم در سي‌و ششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر حضور دارد.

کد مطلب: ۷۰۱۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومي جشنواره تئاتر فجر، احمد نسيم خود در اين نمايش بازي مي‌كند و نمايشنامه نوشته مشترك او و سه بازيگر ديگر، كرم جاسم، عمر ظربور و زينال عبدين است. سرداب تبادل روحی تفکرات مابین چهار نفر است. آن‌ها هر روز پنهانی در یک سرداب با یکدیگر دیدار می‌کنند تا در مورد تفکرات و احساساتشان حرف بزنند. یک رقاص، یک فرد معلول، یک زن ستم‌دیده و یک فرد ناشنوا در مورد وضعیت زندگی خود در عراق صحبت می‌کنند. این اجرا با استفاده از عناصر ملودرام، دیالوگ و مولتی‌مدیا افکار مردم عادی عراق را در درگیری با تجربیات تلخ جنگ منعکس می‌کند و از اشتیاق آن‌ها برای تغییرات مثبت سخن می‌گوید.
هلا مِويس تهيه كننده اين تئاتر است. او در سال 2010 مدير پروژه‌هاي بين‌المللي خانه تئاتر برلين بود و براي نخستين بار به دعوت جشنواره‌اي به بغداد رفت. او پس از ديدن عراق به توليد و كارگرداني تئاتر در اين كشور پرداخت، با شعار «عراق، سرمايه فرهنگ جهان عرب». او پروژه‌اي را بين مصر، عراق، فرانسه و آلمان شكل داد كه اولين توليد مشترك بين‌المللي‌شان بعد از 7 سال محسوب مي‌شد.
نمايش «سرداب» سوم بهمن‌ماه ساعت 16:30 در سالن قشقايي و چهارم بهمن در پلاتو اجراي مجموعه تئاترشهر به صحنه مي‌رود.
سي‌وششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر،‌به دبيري فرهاد مهندس‌پور از 28 دي‌ماه تا 9 بهمن‌ماه برگزار مي‌شود. امسال مدیر بخش بین‌الملل آروند دشت‌آرای است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار