منزل به منزل روایتی از زندگی فرانسوی ها در جشنواره تئاتر فجر

تهران (پانا) - نمايش «منزل به منزل» از كشور فرانسه به كارگرداني گيل شايلات به همراه ويدئوهاي رامونا پونارو در بخش خارج از صحنه سي‌و ششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر حضور دارد.

کد مطلب: ۷۰۱۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومي جشنواره، منزل به منزل، نمايشي است كه نه تنها براي بزرگسالان مناسب است بلكه به تخيل كودكان نزديك است و براي آموزش بسيار مناسب است. اين نمايش يك لحظه از فلسفه عملي در تئاتر است و به انسان مدرن مي‌پردازد. « به همان نسبت او زندگی‌اش را ساده‌تر می‌کرد، قوانین جهان نیز پیچیدگی کمتری پیدا می‌کرد، به طوری که تنهایی دیگر تنهایی نبود، و فقر و ضعف نیز دیگر فقر و ضعف نبودند. اگر در آسمان قصرهایی ساخته‌اید، کارتان از بین نخواهد رفت؛ بلکه در همان جایی است که باید باشد، فقط کافی است که پایه‌هایی در زیر آن‌ها قرار دهید». (هنری دیوید ثورو - والدن یا زندگی در جنگل - فصل 18: نتیجه گیری)
«قصرهایی در آسمان» نام يك کمپانی تئاتر و مولتي مديا است که در سال 2012 در استراسبورگ فرانسه، توسط رامونا پونارو، هنرمند مولتي‌مديا و اجراگر، و گيل شايلات، بازيگر و كارگردان با الهام از ایده‌ها و تجربیات فیلسوف طبيعت‌گرا و آنارشيست امریکایی، هنری دیوید ثورو تاسیس شده است. اين پروژه نيز يك مرحله از جنبش‌هاي انديشه ثوروست. پروژه‌های اين کمپانی عمدتا از مشارکت میان مخاطبان یا عموم مردم شکل می‌گیرد.
منزل به منزل پروژه‌ای است که در 11 روز جشنواره به صورت اینستالیشن در فضای باغ کتاب اجرا خواهد شد.
سي‌وششمين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر،‌به دبيري فرهاد مهندس‌پور از 28 دي‌ماه تا 9 بهمن‌ماه برگزار مي‌شود. امسال مدیر بخش بین الملل آروند دشت‌آرای است.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار