پانا گزارش میدهد/

مدیران برای جذب تسهیلات اشتغالزایی در استان همدان شبانه روز وقت بگذارند

استاندار همدان گفت: هر ۱۰ روز یکبار کارگروه اشتغال استان برگزار شود. مدیران برای جذب تسهیلات اشتغالزایی در استان شبانه روز وقت بگذارند.

کد مطلب: ۷۰۱۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا همدان، محمدناصر نیکبخت صبح امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان گفت: چندین نوع تسهیلات اشتغال برای ارائه توسط دولت تعریف شده که همه آنها را از بانک ها پیگیری می کنیم. پیشنهاد می کنم برای پیگیری هر کدام از انواع تسهیلات اشتغال توسط یکی از معاونین دستگاه های اجرایی، مأمور شود.

وی افزود: باید به اندازه کافی طرح به بانک معرفی کنیم تا بانک بتواند از میان آنها انتخاب کند. باید دو کار انجام شود، هم طرح بیشتری توسط دستگاه ها معرفی شود تا بانک ها بتوانند از میان طرح ها انتخاب کنند و هم فرد پیگیر دستگاه معرفی شود.هر ۱۰ روز یکبار کارگروه اشتغال استان برگزار شود. مدیران برای جذب تسهیلات اشتغالزایی در استان شبانه روز وقت بگذارند.

استاندار همدان گفت: به نظر بنده تأثیرگذاری تسهیلات روستایی از باقی تسهیلات بیشتر است و روستایی باید شغل داشته باشد تا در روستا بماند.

نیکبخت با اشاره به اینکه ما روستایی نداریم که نتوانیم برای بوم گردی و گردشگری از این تسهیلات استفاده کنیم، تاکید کرد: میراث فرهنگی، کشاورزی ومشاغل خانگی باید در این زمینه استفاده کنند. تأکید کرده ام که گیرنده تسهیلات روستایی باید روستایی و شاغل در روستا باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه هیچ کشوری برای سرمایه گذاری ، امن تر از ایران نیست و باید سرمایه گذار خارجی را جذب و همه امکانات را برای فعالیت و سرمایه گذاری در استان ،در اختیار سرمایه گذار بگذاریم افزود: با برگزاری همایش رایزنان اقتصادی ایران در خارج موافقم و این اقدام را کاری اصولی می دانم.

استاندار همدان گفت: با قطع حتی یک درخت به جدیت برخورد می کنم. باید شرایط محیط زیست و طبیعت در توسعه حفظ شود. با حفظ باغات، درختان، محیط زیست، میراث فرهنگی و طبیعت به عنوان خط قرمز به دنبال توسعه و سرمایه گذاری هستیم.

وی اظهار کرد: برای بنده سرمایه گذاری بخصوص سرمایه گذاری خارجی در کنار صادرات بسیار مهم است. درباره اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران در بخش خصوصی به همه دستگاه ها تاکید می کنم البته بنیاد شهید برای مهارت آموزی این فرزندان با معرفی به فنی و حرفه ای اقدام کند. بر اساس بررسی انجام شده، استان همدان در پاسخگویی به مراجعین و رسیدگی به مشکلات ، رتبه اول کشور را کسب کرده است.

نیکبخت با اشاره به اینکه باید حرفها تکرار و تأکید شود زیرا دغدغه و مطالبه است و این تکرار است که باعث شده ما ۵۹ درصد اعتبار رونق تولید را جذب کنیم در حالی که میانگین کشور ۳۰ درصد است گفت: مشکل ما این است که برخی از ما عامل بی عمل هستیم ، خوب طرح می دهیم ،اما عمل نمی کنیم.

وی افزود: سالها تلاش کرده ام وزارت دفاع در استان سرمایه گذاری کند اما نیامده است، اتکا، بهتر از استان همدان برای سرمایه گذاری کجارا می تواند پیدا کند؟ نماینده وزارت دفاع سرمایه گذاری هایی مانند اتکا را از مرکز مطالبه کند. باید بانک ها را با توجه به حجم کاری که بر سر آنها ریخته ایم، کمک کنیم .

استاندار همدان گفت: برای تسهیلات روستایی امیدوارم تغییرات خوبی تا جلسه بعد شاهد باشیم در تسهیلات رونق، بانکها خوب همراهی و همکاری کردند که تشکر می کنم. در تسهیلات فراگیر تحرکات خوبی را از اداره کل کار می بینم.

وی تاکید کرد: همیشه باید اقتصاد مقاومتی را در برابر دست و پا زدنها و تحرکات استکبار زنده نگه داریم. باید اشتغال و تولید و معیشت مردم برای ما خط قرمز باشد وباید تمام اعتبارات و تسهیلاتی که سهم استان همدان می شود، جذب شود.

نیکبخت گفت: در نامه ای که به رئیس جمهور نوشته ام در بندی از بانکهای استان قدردانی کرده ام که با همراهی و همکاری آنها در استان می توانیم فعالیتهای اقتصادی و اشتغال را دنبال کنیم.

استاندار همدان بیان کرد: تا ۱۱۴ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان در دست اجرا است و ۳۵ مگاوات نیز در مدار قرار گرفته و در این زمینه اولین استان کشور هستیم. ۱۳ هزار و ۸۰۰ شغل ظرف ۹ ماه از محل اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی در استان ایجاد شده و بر اساس آمار تأمین اجتماعی حدود ۷ هزار نفر این افراد برای اولین بار بیمه شده اند که جای خوشحالی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار