در نشست مشترک با وزیران خارجه اروپایی

تلاش ظریف برای حفظ برجام در بروکسل

بروکسل (پانا)- وزیر امور خارجه کشورمان با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران امور خارجه بریتانیا، آلمان و فرانسه دیدار و گفت و گو کرد.

کد مطلب: ۷۰۱۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار اعزامی پانا، در حالی که اخبار ضد و نقیضی از موضع روز جمعه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره برجام به گوش می رسد، وزیران امور خارجه ایران، بریتانیا، فرانسه، آلمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل بلژیک در قلب اروپا دور یک میز نشستند تا برای هرگونه رویدادی چاره اندیشی کنند.

در این نشست، طرفین در خصوص اقدامات لازم در شرایط کنونی به منظور تداوم اجرا و پای بندی همه طرفهای برجام گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست بر اهمیت تعهد همه طرفها، بویژه اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی

بر اجرای برجام در شرائط کنونی تاکید کرد.

فدریکا موگرینی ، هماهنگ کننده کمیسیون برجام و وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلستان در این جلسه بطور مشترک، بر تعهد اروپا و دولت های خود بر اجرای برجام به عنوان یک دستاورد منحصر به فرد دیپلماسی چند جانبه تاکید کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به طور جداگانه با وزرای امور خارجه کشورهای انگلستان ، آلمان و خانم موگرینی، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا ملاقات و در خصوص مسایل مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کرد.‌


دونالد ترامپقرار است فردا( جمعه ) تصمیم خود درباره تعلیق تحریم های ایران را اعلام کند، محمد جواد ظریف در راس هیأتی در بروکسل به دعوت فدریکا موگرینی در حال آخرین رایزنی‌‌ها برای حفظ برجام است.
ظریف دیروز در مسکو نیز با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد. در دیدار ظریف و لاوروف هر دو طرف بر پایبندی ایران بر برجام تاکید کردند و ظریف خاطرنشان کرد که همه اعضای ۵+۱ باید برای حفظ برجام به عنوان یک دستاورد هماهنگ باشند.
رئیس دستگاه دیپلماسی در توییتی که پس از این دیدار منتشر کرد نیز متذکر شد که آژانس بين‌المللی انرژی اتمی پايبندی كامل ايران را تأييد كرده، اما ادامه اين روند مستلزم پایبندی كامل ايالات متحده آمریکا خواهد بود.
برخی منابع در ساعات گذشته خبر داده‌اند که ترامپ قصد دارد تعلیق تحریم‌های ایران بر اساس برجام را تمدید کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار