استاندار قزوین در دیدار با جوانان فعال ستاد انتخاباتی دکتر روحانی ؛

به بهره مندی از ظرفیت جوانان و بانوان اعتقاد راسخ دارم

استاندار قزوین در دیدار با جوانان فعال ستاد انتخاباتی دکتر روحانی گفت: به بهره مندی از ظرفیت جوانان و بانوان اعتقاد راسخ دارم نگاه به این حوزه نباید نمایشی باشد.

کد مطلب: ۷۰۱۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین، عبدالمحمد زاهدی" چهارشنبه شب در دیدار با اعضای ستاد جوانان دکتر روحانی در استان قزوین افزود:مشی بنده در همه دوره ها ارتباط با جوانان بوده است و باتوجه به حوزه جوانان و بانوان اعتقاد راسخ دارم که نگاه به این عرصه ها نباید نمایشی و ابزاری باشد.
استاندار قزوین با تاکید مجدد بر ضرورت بهره مندی از توانمندی زنان و جوانان در سپردن مسئولیت ها در استان، ادامه داد: قطعا به انتصاب و بکارگیری بانوان و جوانان در مسئولیت ها و عرصه های تصمیم گیری باور دارم و این روند ادامه خواهد یافت.
استاندار قزوین در ادامه با بیان اینکه توجه به حوزه زنان و جوانان جزو اعتقادات دولت است، در ادامه افزود: در همین راستا بزرگترین سازمان اجرایی استان در قزوین یعنی سازمان جهاد کشاورزی به یک بانوی توانمند سپرده شد و این انتصاب ها بدون شک ادامه خواهد داشت.
زاهدی از فربه شدن سازمان های دولتی به دلیل بکارگیری بی رویه نیروها در دولت های نهم و دهم تصریح کرد: مسائل و مشکلات حوزه جوانان را به رئیس جمهور منعکس می کنم و در جلسات ساماندهی امور جوانان سعی می کنیم ترکیب آن را تغییر داده و از ظرفیت جوانان بیشتر استفاده کنیم.
نماینده عالی دولت در استان بیان کرد: مدیریت ها و مسئولیت های سیاسی در استان حتما می بایست به افرادی سپرده شود که حامی دولت هستند و اصلاح طلبان بیشترین سهم را در این راستا به خود اختصاص می دهند ولی در خصوص مسئولیت های دیگر به مدیرانی محول خواهد شد که به برنامه ها و سیاست های دولت اعتقاد دارند.
استاندار در بخش دیگری از سخنان خود،بیان کرد: فعالیت هرچه بیشتر احزاب در چارچوب قانون توسعه سیاسی و تقویت جامعه مدنی را با خود به همراه دارد.
وی ادامه داد : متاسفانه در کشور ما به این موضوع تنها در ایام انتخابات توجه می شود و با فعالیت حزب ها شاهد شور و نشاط سیاسی و اجتماعی می شویم ولی پس از رای گیری به یکباره فضا ساکت می شود و دیگر خبری از احزاب نمی شود.
زاهدی با بیان اینکه وقتی سخن از اعتدال به میان می آید باید آن را در رفتار خود شاهد باشیم، اظهار کرد: نخبگان هر 2جناح شاخص سیاسی کشور به این نتیجه دست یافته اند که باید در جهت منافع ملی با یکدیگر همکاری کنند و با مشی اعتدال در بزنگاه ها ضمن حفظ سلایق خود از نظام و دولت حمایت داشته باشند.
استاندار قزوین گفت: باید به خاطر داشته باشیم تدبیر یعنی ورود عقلانیت به تصمیم گیری که به دنبال تحقق آن امید خواهد آمد.
استاندار قزوین با اشاره به مزایای توجه مردم به سیاست،گفت: اینکه مردم سیاسی باشند به سود کشور است و این می تواند در تصمیم گیری بهتر مسئولان اثرگذار باشد و موجب اصلاح اشتباهات شود.
وی با بیان اینکه انباشت مطالبات اجتماعی و اقتصادی مردم به سود کشور نیست،اظهار کرد: مدیران باید در همه حال برای پاسخگویی به این مطالبات و رفع نیازهای مردم تلاش کنند.
زاهدی، انتقاد کردن را از خصایص جوانان دانست و گفت: نمی توان خصیصه یاد شده را از جوانان گرفت و همچنین نباید این قشر را از سیاست کنار گذاشت چرا که این کار به سود کشور نیست.
وی، دفاع از دولت را وظیفه مدیران دانست و گفت: البته توجه به این مهم نباید موجب درگیری و برهم خوردن آرامش در جامعه شود.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: دولت باید در حوزه اطلاع رسانی به شکل بهتری وارد عمل شود و با استدلا های قوی دلیل برنامه ها، اقدام ها و تصمیم گیری های دولت را برای مردم بازگو کند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت کارکرد سازمان های مردم نهاد، گفت: باید فضای مناسبی را برای فعالیت سمن ها در حوزه های مختلف فراهم کنیم.
استاندار قزوین گفت: بیشتر دستگیرشدگان ناآرامی های اخیر در قزوین آزاد شده اند و هم اکنون کمتر از 10 نفر در بازداشت موقت به سرمی برند.
وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی و امنیتی با مدارا با کسانی که دست به تجمع های غیرقانونی زدند برخورد کردند، گفت: در ناآرامی های اخیر تمام تلاش ما این بود به هیچ وجه به جان مردم آسیبی وارد نشود.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه در قزوین و تاکستان اعتراضاتی شکل گرفت و عده ای از آن سوء استفاده کرده و دست به آشوب زدند اما کشته ای اتفاق نیفتاد و تنها تعداد کمی مجروح شدند که البته تعداد مجروحان نیروی انتظامی از دیگر مجروحان درگیری ها بیشتر بود.

گفتنی است؛جذب نیروهای حامی دولت در دولت،پیگیری وعده های انتخاباتی ریاست جمهوری، استفاده از جوانان در پست ها مدیریتی و مشاوره ای و کاهش سن مدیران اجرایی و جلوگیری از بکارگیری مدیران بازنشسته، توجه ویژه به تشکل های دانشجویان،حمایت از سازمان های مردم نهاد،پیگیری شعارها و وعده های انتخاباتی از جمله مباحث طرح شده توسط اعضای حاضر در این نشست بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار