معاون آموزش متوسطه استان البرز:

کسب رتبه‌ دوم کشوری توسط پژوهش‌سرای ملاصدرای "ناحیه 4 کرج"

پژوهش‌سرای ملاصدرا ی ناحیه 4 کرج در چهارمین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو موفق به کسب رتبه‌ دوم کشوری شد.

کد مطلب: ۷۰۱۵۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، عباس سلطانیان معاون آموزش متوسطه گفت: بنا به اعلام سایت باشگاه نانو، پژوهش‌سرای ملاصدرا ی کرج در چهارمین دوره ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های آموزشی فناوری نانو موفق به کسب رتبه‌ دوم کشوری شد.

وی افزود : این پژوهش سرا در سه ماهه پائیز 96، 7114 نفر از دانش آموزان استان را در حوزه فناوری نانو آموزش داده است. همچنین 40 نفر از دانش آموزان متوسطه اول و دوم ناحیه 4 کرج در خصوص تولید نانو مواد در این آزمایشگاه مشغول به تحقیق هستند. این آزمایشگاه دارای دستگاه های تولید نانو پوشش، نانو الیاف، نانو کلوئید و نانو ذرات می باشد و آمادگی پذیرش دانش آموزان استان را در دو حوزه آموزش و پژوهش دارد.

معاون آموزش متوسطه در ادامه گفت: باشگاه نانو از سال 1391 با هدف ترویج و آموزش عملی فناوری نانو در بین دانش‌آموزان اقدام به تجهیز آزمایشگاه فناوری نانو کرده و تا پایان سال 1395، تعداد 78 آزمایشگاه فناوری نانو را تجهیز و راه‌اندازی نموده است.

لازم به ذکر است؛ فعالیت‌های باشگاه نانو در راستای تجهیز آزمایشگاه‌های فناوری نانو با حمایت معاونت ریاست جمهوری و همچنین ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری آموزش و پرورش استان‌های مختلف صورت گرفته است.

یکی از برنامه‌های اصلی باشگاه نانو برای ایجاد انگیزه در بین مدیران و کارشناسان آزمایشگاه‌های توانا برای بهبود کمیت و کیفیت فعالیت‌ها، ارزیابی عملکرد، رتبه‌بندی آنها و تقدیر از مسئولان و مدیران این آزمایشگاه‌ها است. بر این اساس به تمامی مراکز در مورد نحوه ارزیابی شبکه توانا اطلاع‌رسانی شده است و مطابق با فعالیت‌های هر مرکز و ارسال گزارش‌ها در بازه سه ماهه پاییز، ارزیابی و امتیازدهی به آزمایشگاه‌های عضو شبکه انجام شده است. این امتیازدهی طبق آیین‌نامه ارزیابی انجام شده است که از سایت باشگاه نانو به نشانی nanoclub.ir بخش آزمایشگاه‌ها قابل دریافت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار