با حضور آیت الله اعرافی:

آئین رونمایی از از کتاب توصیف نگاری متون آموزشی جامعه المصطفی برگزار شد

قم (پانا) - جامعه المصطفی از جمله مراکزی است که زبان فارسی را به سراسر جهان ارائه و بسط و نشر می دهد و سالانه حدود 1000 نفر دانش آموخته را آماده بهره گیری از معارف اسلامی می نماید.

کد مطلب: ۷۰۱۵۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم با حضور آیت الله اعرافی و با حضور معاونین و مسئولین جامعه المصطفی اولین کتاب حوزه آموزش زبان فارسی چهارشنبه بیستم دی ماه در مدرسه المهدی رونمایی گردید.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: ارائه زبان و فرهنگ فارسی از جمله محورهای مورد نظر مقام معظم رهبری که مورد تأکید است، به همین دلیل یکی از فعالیت های مهم پیش روی جامعه المصطفی ارائه زبان و فرهنگ غنی فارسی به سراسر دنیا می باشد .

محمد ناطقی معاون پژوهشی مدرسه المهدی در حاشیه رونمایی از کتاب تاریخ نگاری گفت: جامعه المصطفی العالمیه با تدوین محتواهای ناب آموزشی به ارائه فرهنگ ایرانی و آموزش زبان فارسی می­نماید که ثمره آن بیش از 950 زبان آموز از 70 ملیت مختلف می­باشد .

وی تصریح کرد در کنار این کار مهم در حوزه جمع آوری منابع آموزش زبان فارسی، توصیف نگاری متون آموزشی و کمک آموزشی که از بدو شکل گیری آموزش زبان فارسی درالمصطفی انجام شده نیز به نقطه مثبتی دست پیدا کرده­ایم، تا اگر مراکزی می خواهند استفاده کنند در اختیار آنان قرار داده شود.

ناطقی گفت: تا اکنون در چهار نسل طبقه بندی آموزش زبان فارسی و تألیف کتاب در جامعه المصطفی کار شده است که اولین کتاب منتشر شده در آن به صورت فنوتیک نوشته شده ولی واژه ها در حوزه زبان فارسی است و بعداً از روی همین کتاب­های با خط فارسی نوشته شده است.

وی تأکید کرد اکنون که در نسل چهارم هستیم تولید محتوا هستیم 7 کتاب درسی و 6 کتاب کار و تعدادی کتاب کمک آموزشی داریم که به حمد الله کتاب توصیف نگاری متون آموزشی توسط آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی رونمایی شد.

معاون پژوهشی مدرسه المهدی گفت: در ادامه قصد داریم در حوزه ثبت تجارب اساتید، مرحله بعدی را نیز کلید بزنیم و آنها را نیز ثبت کنیم تا در حقیقت این مرکز بتواند روش و متدی برای آموزش زبان فارسی ارائه دهد که این کار در نوع خودش بی نظیر است.

وی افزود در آموزش فارسی از زبان واسطه استفاده نمی شود و از همان ابتدا با استفاده از واژه های ملموس همچون تصاویر و حرکات، آموزش داده و بعد از یادگیری اسامی اشیاء ملموس و کاربردی مفاهیم انتزاعی را به واسطه آن مفاهیم تفهیم می کنیم.

ناطقی گفت: وقتی طلاب با ملیت های مختلف در کلاس هستند باید از زبان فارسی استفاده کنند و زبان واسطه نیز نمی­توانند استفاده کنند.

ناطقی در پایان تأکید کرد: در حوزه آموزش زبان فارسی روزانه 4 تا 5 ساعت در فصول مختلف سال کار آموزش را ادامه می دهیم که 2 ساعت اول را استاد به تفهیم مطالب کتاب صرف می کند و ما بقی آن را وارد حوزه شفاهی و سخنرانی و گفتگو و املا و ... می نماید که سطح بندی شده و بر اساس آن استاد توصیف واژه ها را به طلاب انجام می دهید و با این شیوه با زبان گفتار هم آشنا می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار