امام جمعه کرج:

فعالیت شبکه‌های اجتماعی با زیرساخت امن و بومی، حق مردم است / مسئولین باید پاسخگوی این نیاز باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: راه نجات انسان از آلودگی، خطا و لغزش‌ها تقواست که دوای دردهای روحی انسان بوده و بلکه به همین واسطه، از بعضی امراض جسمانی نیز پیشگیری می‌کند.

کد مطلب: ۷۰۱۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به مدح و ستایش خارج‌ از اندازه به‌ عنوان یکی از آفات زبان، اظهار داشت: فخرفروشی حرام است و در بیان رسول خدا (ص)، هوای نفس و علاقه‌مند بودن به مدح و ستایش، از عوامل نابودکننده‌ی انسان هستند.

وی مدح بدون غلو اولیا الهی را یک وظیفه و دارای پاداش‌های اخروی دانست و گفت: مدح غلوآمیز یا چاپلوسی عللی چون طمع مال و مقام و دنیا یا حفظ آن‌ها، ترس از جان و یا حتی محبت خارج‌ازاندازه دارد که برای درمان این صفت ناپسند، باید ریشه‌هایش را از بین برد.

امام‌جمعه کرج ریاکاری، نفاق، دروغ‌گویی و عجب و تکبر را از پیامدهای چاپلوسی برشمرده و خاطرنشان ساخت: کسانی که به دنبال مدح شدن ولو از راه‌های مباح هستند یا اگر از آن‌ها مدح شود، خوشحال می‌شوند، در معرض ابتلا به عجب و تکبرند و باید در این زمینه مراقبت و خودسازی داشته باشند و توجهشان به راضی نگاه‌داشتن خداوند متعال باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه دوم نماز با گرامیداشت مناسبت‌های انقلابی دی‌ماه، تصریح کرد: حماسه مردمی نهم دی‌ماه، نامه امام به گورباچف در سیزدهم دی‌ماه، حرکت کم‌نظیر مردم در حمایت از نظام اسلامی در شانزدهم دی‌ماه، قیام مردم قم در نوزدهم دی‌ماه و شروع حرکت آشکار انقلاب اسلامی پس از ۱۵ سال تلاش مخفیانه و درنهایت فرار شاه معدوم در ۲۶ دی ۵۷ که اولین پیروزی مردم انقلابی و از روزهای شیرین و به‌یادماندنی در مبارزه با طاغوت بود؛ همگی از ایام‌الله و روزهای سرنوشت‌ساز در تاریخ معاصر کشور بوده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: شاه قبلاً هم از کشور گریخته و به کمک کودتای نظامی و با حمایت آمریکا به قدرت بازگشته بود و گمان می‌کرد بازهم با همان روش و با حمایت آمریکا، قدرت را در دست خواهد گرفت؛ اما این بار آمریکا هم نتوانست در مقابل اراده‌ی ملت کاری از پیش ببرد.

وی ادامه داد: قدرت آمریکا در دریای مواج و خروشان انقلاب اسلامی گم شد؛ تا به امروز هم هر چه دست‌وپا زده است، نتوانسته خودش را از این دریای مواج رهایی بخشد و ان‌شاءالله این حرکت تا نابودی کامل سیاست‌های استکباری او به‌پیش خواهد رفت.

امام‌ جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به اینکه روشنگری و جلوگیری از انحرافات فکری و عقیدتی، از وظایف اصلی امام‌جمعه است، اظهار داشت: همین روشنگری‌ها موجب خشم و غضب دشمنان اسلام از این سنگر شده و دیدید که در اغتشاشات اخیر نیز تلاش کردند تا به این جایگاه مستحکم دفاع از انقلاب و اسلام تعرض کنند.

وی با اشاره به وجوه مختلف تهاجم فرهنگی، گفت: یکی از ابعاد تهاجم فرهنگی، تحریف عقاید دینی است که موجب از بین رفتن اعتقادات دینی جامعه می‌شود و اینکه بعضی‌ها، خواسته یا ناخواسته طوری حرف می‌زنند که نتیجه سخنانشان سست شدن اعتقادات مردم باشد، حرکت در مسیر این خواسته دشمن است.

آیت‌الله حسینی همدانی یادآور شد: طبق بیان رهبر انقلاب «تهاجم فرهنگی، به مقصود بی‌اعتقاد کردن نسل نو انجام می‌‌گیرد؛ هم بی‌اعتقاد کردن به دین و هم به مقصود بی‌اعتقاد کردن به اصول انقلابی و تفکر فعالی که امروز استکبار از آن، می‌‌ترسد و قلمرو قدرت‌های استکباری را به خطر انداخته است، انجام می‌‌گیرد».

وی ادامه داد: وقتی در جامعه شعار داده می‌شود "استقلال، آزادی و جمهوری ایرانی"، گویی مسئولین ما لال می‌شوند؛ هیچ موضع‌گیری‌ای از آن‌ها دیده نمی‌شود و اگر هم موضع بگیرند، طوری سخن می‌گویند که مردم را بیشتر سردرگم کند.

امام‌جمعه کرج این سکوت و طفره رفتن‌ها را از آثار تهاجم فرهنگی دانسته و تأکید کرد: مسئولین در موضع‌گیری‌ها باید صریح و قاطع بوده و مرزبندی خود را با دشمن مشخص کنند که این مطالبه، بارها در تذکرات رهبر انقلاب نیز مورد تأکید قرارگرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به سخنان چند روز قبل یکی از مسئولین در خصوص پیامبر اکرم (ص) و امکان نقد معصومین (ع)، بیان داشت: هرچند اصل نقد بر عملکرد مسئولین و مجریان پذیرفته است و حتی بالاترین شخصیت کشور، یعنی رهبر انقلاب نیز به‌دفعات تأکید رده‌اند که حتی از من هم سؤال کنید؛ اما آیا می‌شود پیامبر (ص) را هم نقد کرد؟!

وی با اشاره به خطرات ایجاد انحرافات فکری در جامعه، تصریح کرد: یک جریان سیاسی در صدر اسلام، برای نیل به اهداف خود پس از ارتحال پیامبر اکرم (ص)، به هدف قداست زدایی از شخصیت ایشان، در زمان حیاتشان ایشان را موردنقد قرار می‌دادند تا مردم را به این باور برسانند که ممکن است پیامبر هم اشتباه کند و بعداً مسئله خلافت امیرالمؤمنین (ع) را زیر سؤال ببرند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: این چه نوع سخن گفتن است؟! این چه حرفی است که می‌زنید؟! قرآن کریم درآیات متعدد تأکید کرده رسول خدا (ص) از موضع عصمت و با اتکا به منبع وحی سخن می‌گوید و بیان و عمل او نقدپذیر نیست و اگر کسی با این نگاه که رسول خدا (ص) هم اشتباه می‌کرده، یا بلد نبوده و یا اینکه ممکن است موضع غلطی گرفته باشد و باید او را نقد کرد، کاملاً در اشتباه و انحراف است.

وی افزود: گوینده‌ی این سخنان، پیش‌تر نیز مطالبی از این قسم بیان کرده بود که انحرافات آن‌ها را هم تذکر دادیم؛ گویی بعضی، هنوز معنای عصمت را نفهمیده‌اند و این از مظلومیت رسول خدا (ص) و ائمه معصومین (ع) است که بعد از ۱۴ قرن، هنوز باید عصمت ایشان را اثبات کنیم.

امام‌جمعه کرج یادآور شد: قرآن کریم، رسول خدا (ص) را مطیع وحی الهی می‌داند و لذا مردم را به اطاعت بی‌چون‌وچرا از رسول خدا (ص) در تمام مسائل، مانند امور فکری و عقیدتی و اجتماعی و اجرایی امر نموده است که تمام شئون او از گفتار و بیان تا کردار و عمل، ریشه در دستورات حق متعال دارد؛ با این شرایط از نقد او سخن می‌گویید؟!

وی تأکید کرد: بفهمید که پشت تریبون چه می‌گویید و برای خوش آمدن عده‌ای هر حرفی را نزنید؛ عقاید حقّه اسلام را شبهه دار نکنید و ببینید که تا این حرف‌ها را مطرح می‌کنید، چطور بوق‌های استکباری با خوشحالی به دنبال توسعه و بازنشر آن می‌افتند، مانند کلیپ ناقص و تقطیع شده‌ای که اخیراً با هدف انحراف تفکرات نسل جوان در خصوص جایگاه روشن رهبری جامعه منتشر کردند که همین حرکت‌ها، لزوم دقت و فعالیت بیشتر متولیان فرهنگ جامعه را بیش‌ازپیش نمایان می‌سازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با گلایه از سفر پنهان بعضی مقامات انگلیس و حضور بدون دعوت و سخنرانی اهانت‌آمیز این شخص در کنفرانس امنیتی تهران، گفت: چرا این سفرها رسانه‌ای نمی‌شود؟! چرا پاسخی به این اهانت‌ها داده نشده؟! چرا این شخص مخفیانه وارد کشور می‌شود و به استان‌های ما سفر می‌کند؟!

وی اظهار داشت: اگر همان‌گونه که ادعا می‌کنید، طالب انتقاد هستید؟! از دستگاه دیپلماسی شما می‌پرسیم، چرا در شرایط کنونی که انگلیس پلید خبیث برای کشور ما خط‌ونشان می‌کشد و شورش‌ها را مدیریت می‌کند، آمدن این شخص به کشور چه معنی دارد؟!

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: در شرایط حساسی که مسئله برجام دوباره مطرح‌شده است، اصلی‌ترین اولویت شما باید مراقبت از این مطلب باشد که ایران را زیر بار تعهدات بیشتر نبرید؛ اینکه بعضی‌ها می‌گویند اگر آمریکا تحریم‌ها را برگرداند و اروپا هم کاری نکند، ما بازهم به برجام ادامه می‌دهیم، بیان خطرناک و تعهدی جدید است که با مواضع کشور و تأکیدات رهبری در خصوص اقدامات عملی اروپا در تضاد است.

وی خاطرنشان ساخت: وزیر محترم خارجه باید با قدرت اعلام کند که اگر تحریم‌ها برگردد، ایران یک‌لحظه هم برای خروج از برجام تردید نخواهد کرد و درعین‌حال اقدامات مکرر نقض برجامی آمریکا را محکوم کرده و مورد پرسشگری قرار دهد.

امام‌جمعه کرج در بخش دیگری از خطبه‌های نماز بیان داشت: اگر ما سیستم موشکی قوی هم داشته باشیم ولی از درون کشور غافل شویم، شاید این موشک‌ها اصلاً به کارمان نیاید، ما در جنگ نرم با دشمنیم و این جبهه، ادوات و تجهیزات خود را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت ۸۰۰۰ کانال تلگرامی علیه امنیت کشور و تخریب اخلاق عمومی جامعه و نابودی اعتقادات و فرهنگ جامعه، زنگ خطری برای فضای مجازی کشور است، خاطرنشان ساخت: قرآن، مقدسات، اخلاق، فرهنگ، همه در این فضا مورد هجمه هستند و متأسفانه کسانی که در این فضا به تعبیر رهبری باید پاسخگو باشند، طلبکار هستند.

وی تأکید کرد: در طول این سال‌ها، راجع به شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی فراوان سخن گفته شد و این مطلب از مطالبات جدی رهبر انقلاب نیز هست، اما هنوز هیچ خبری نیست و حق مردم در خصوص برخورداری از زیرساختی امن و بومی در شبکه‌های اجتماعی که هم قابلیت فعالیت‌های فرهنگی و هم فعالیت‌های اقتصادی را داشته باشد، هنوز محقق نشده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خطاب به مسئولین استان نیز گفت: مسئولان محترم رعایت قانون را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و اگر دستگاه امنیتی کشور، شخصی را رد صلاحیت کرده است، او را به کار نگیرند که این مسئله، مورد تأکید رهبری نیز هست؛ از تذکرات بنده هم ناراحت نشوید که وظیفه‌ی بنده پیگیری اجرای همین مطالبات است.

وی ادامه داد: برای چندمین بار تذکر می‌دهیم که در انتصاب افراد، قانون را رعایت کنید و به دنبال پاس‌کاری مسئله و فرار از قانون نباشید و از اهل فتنه و متعرضین به بیت‌المال استفاده نکنید؛ قبلاً هم خصوصی تذکر داده بودیم و حال هم عمومی گفتیم تا ببینیم که بعد چه می‌کنیم.

امام‌ جمعه کرج گفت: متأسفانه هم در استان و هم در خود کرج، شاهد اختلافات شورا و شهرداری‌ها هستیم؛ آقایان، مسئول خدمت به مردم باشید و از بعضی کارها دست‌بردارید؛ اینکه بعضی مسائل را ه صلاح جامعه نیست به هم دیگر تحمیل کنید، درست نیست و فردا روز برای این فرصت سوزی‌ها و عملکردها، باید پاسخگوی خدا و مردم و شهدا باشید.

وی در پایان خطبه‌های نماز با اشاره به وضعیت وخیم رهبر شیعیان نیجریه که زندانی است، یادآور شد: خانواده ایشان از تمام مسلمین طلب دعا برای شفا و سلامتی جان ایشان دارند که ما هم از مردم عزیز می‌خواهیم دعا برای این عالم خدوم و انقلابی را از یاد نبرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار