مازندران میزبان نخستین اجلاس بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی می‌شود

کمیسیون گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و آسیای میانه و قفقاز از نخستین اجلاس بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی آسیا در دانشگاه مازندران بابلسر برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۷۰۱۵۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، نخستین اجلاس بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی با شعار «تنوع فرهنگی، فرصت‌ها و ظرفیت‌های تعامل، همکاری و همگرایی» با حضور بیش از ۷۰ تن از نخبگان و شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و دانشگاهی از کشورهای مختلف از شبه قاره، آسیای مرکزی، قفقاز، ترکیه، جنوب شرق آسیا به میزبانی استان‌های خراسان رضوی، مازندران، تهران و همدان از بیست و سوم تا بیست و پنجم دی‌ماه برگزار می‌شود.

در این اجلاس پنج دانشگاه کشور دبیرخانه‌ فرعی این اجلاس هستند که شامل دانشگاه‌های مازندران به عنوان دبیرخانه مجمع گفت‌وگوهای نخبگان ایران و آسیای میانه و قفقاز، دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان مقر دبیرخانه گفت‌وگوهای ایران و شبه قاره، دانشگاه تهران و به صورت خاص دانشکده مطالعات جهان این دانشگاه به عنوان متولی گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و آسیای جنوب شرقی، دانشگاه بوعلی سینای همدان به عنوان دبیرخانه همکاری‌های علمی و فرهنگی کشورهای‌های عضو دی هشت( D8 ) هستند.

کمیسیون گفت‌وگوهای فرهنگی ایران و آسیای میانه و قفقاز نخبگان فکری و فرهنگی کشورهای خارجی شرکت کننده، طی نشست‌های تخصصی با همتایان ایرانی خود پیرامون مباحث و موضوعات ذیل گفتگو و تبادل نظر خواهند کرد.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار