مدیرکل آموزش وپرورش گلستان: آموزش و پرورش استثنایی زمینه ساز فرصت برابر آموزشی، برای همه است

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان از مدارس استثنایی گرگان بازدید نمود.

کد مطلب: ۷۰۱۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان،مدیرکل آموزش وپرورش گلستان از مدارس استثنایی گرگان بازدید نمود.

محمدرضا وطنی گفت: وجود تفاوت هاي فردي در بین جامعه امری اجتناب ناپذیر و جزء زيبايي هاي خلقت است. یکی از وظایف آموزش و پرورش تحقق عدالت آموزشی بوده و این موضوع می طلبد تا این نهاد نسبت به همه افراد نیازمند به آموزش، حتی افراد نیازمند به توجهات ویژه، بی تفاوت نباشد . برخي از مخاطبان آموزش و پرورش، از شرايط جسمي و رواني خاصی برخوردار بوده و براي اینکه ارائه خدمات مطلوب آموزشي و پرورشي به این عزیزان داشته باشیم بايد شرایط خاصی را متناسب با نیاز آنان فراهم نمائیم.

وی افزود: با همین رویکرد، آموزش و پرورش استثنايي تشكيل گرديده است تا فرصت هاي برابرآموزشي و فرهنگي را براي اين عزيزان فراهم نمايد. موفقیت آموزش و پرورش استثنایی مدیون زحمات معلمان زحمت کش این حوزه است. البته برای حصول موفقیت در این حوزه نیاز به هماهنگی و همراهی معلمان و خانواده ها با یکدیگر است و در صورت همکاری این دو بخش، آموزش دانش آموزان نیازمند به توجه، اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

وطنی اظهار داشت: والدین دانش آموزان نیازمند توجهات خاص، از همان بدو تولد فرزندشان به حمایت دقیق و مداوم نیازمند بوده و این والدین ضمن کسب قدرت و مهارت مواجه شدن و پذیرفتن مشکل فرزندشان باید توانمندی لازم را برای آموزش آنان نیزبدست آورند.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان خاطرنشان کرد: آموزش اصولی یکی از مهمترین شاخص های توسعه کشورها محسوب می شود و سیاست گذاران آموزشی همواره در پی اجرای به روزترین آموزش های مطرح در دنیا هستند و باید متناسب با نیازها و ویژگی های افراد مختلف روش های آموزشی خاصی را به کار گیرند. براین اساس آموزش کودکان و دانش آموزان استثنایی نیازمند بیشترین هزینه و امکانات است.

وطنی در پایان افزود: با عنایت به مرارت ها و سختی هایی که معلمین شاغل در این حوزه متحمل می شوند، بر خود لازم دیدم که از تلاش ها و زحمات آنها قدردانی نمایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار