رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی گلستان

کارگاه توانمندسازی ویژه مدیران ومعلمین پذیرای دانش آموزان تلفیقی برگزارشد

به منظور اجرای هرچه مطلوب تر برنامه تلفیقی فراگیر، کارگاه توجیهی و توانمندسازی مدیران و معلمان عادی باحضور بیش از 300 نفر در 9 شهرستان با همکاری معاونت ابتدایی اداره کل و میزبانی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها برگزار شد.

کد مطلب: ۷۰۱۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، عباس خانعلی رئیس اداره آموزش وپرورش استثنایی گلستان اظهار داشت : رويكرد هماهنگ و سازگار شدن مدرسه وكلاس با نياز هاي خاص و ويژگي دانش آموزان با نياز هاي ويژه مطرح شده است وبه سرعت رو به گسترش است. اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان با داشتن 364 دانش اموز تلفیقی در سال تحصیلی 96-97 به منظور اجرای هرچه مطلوب تر برنامه تلفیقی فراگیر، کارگاه توجیهی و توانمندسازی مدیران و معلمان عادی باحضور بیش از 300 نفر در 9 شهرستان با همکاری معاونت ابتدایی اداره کل و میزبانی ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها برگزار شد.

وی افزود : در این جلسات در خصوص تغيير نگرش هاو ایجاد نگرش مثبت در پذیرش دانش اموزان تلفیقی در مدارس عادی و همچنین خدمات توانبخشی و اهمیت آن از بعد آموزشی و مناسب سازی مدارس پذیرا و اهمیت ارتباط و تعامل، رفتارها،‌ شيوه هاي آموزشي و برنامه هاي درسي و شرايط جهت تأمين نيازهاي همه دانش آموزان تلفیقی و شرح وظایف معلمان رابط، دستورالعمل تلفیقی- فراگیر، توزیع و تخصیص ساعات و نیروی انسانی دانش آموزان مشمول این طرح با دعوت از مدرسین در حوزه کاردرمانی، شنوایی سنجی، گفتاردرمانی، مشاوره و آموزش برگزار شد.

ایشان در پایان خاطرنشان نمود: بي شك بدون ارتقاء دانش، ‌تغيير نگرش و افزايش مهارتهاي شغلي مدیران و معلمان مدارس عادی، ‌كه كارگزاران اصلي اين مهم هستند، تحقق رویکرد فراگیر سازی قابل تحقق نیست. در این جلسات بروشورهای لازم در زمینه معلولیت دانش اموزان و نیز آموزش آن ها توزیع و نیز نظرات و پیشنهادات حاضر، جهت ارتقا و بهبود این رویکرد جمع آوری و برای همه همکاران گواهی حضور در جلسه صادر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار