صدرا همچنان در انتظار کتابخانه

شیراز ( پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان بر ضرورت تعیین هرچه سریع تر زمین مناسب برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز تأکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۱۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد

هادی پژوهش جهرمی در این دیدار با بیان اینکه، باید برای کتابخانه مرکزی شیراز اقدام شود، تصریح کرد: لازم است که درخصوص زمین های پیشنهادی کتابخانه مرکزی شیراز بررسی ها و بازبینی های نهایی انجام شود و نتیجه آن به منظور حل این مشکل هرچه سریع تر اعلام شود.

پژوهش جهرمی شهر صدرا را نیازمند کتابخانه دانست و گفت: برای تعیین تکلیف کتابخانه عمومی شهر صدرا نیاز است که جلسه ای با حضور فرماندار شیراز و مسئولان شهر صدرا برگزار شود و مشکل ساخت این کتابخانه در آن جلسه رفع گردد.

پژوهش، انتقال اداره کل کتابخانه های عمومی فارس به ساختمان جدید را ضروری دانست و از شهرداری شیراز خواست ساختمان اداری اداره کل کتابخانه های عمومی فارس را هرچه سریع تر تحویل دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این جلسه با تصریح اینکه کتابخانه مرکزی شیراز ضرورت تمام جدی است و در این خصوص نمی توانیم پاسخگوی مردم باشیم، عنوان کرد: چندین سال است که بحث کتابخانه مرکزی شیراز مطرح است اما هنوز به نتیجه نرسیده است و شهر بزرگی همچون شیراز و پایتخت فرهنگی ایران از این نعمت محروم است.

بهزاد مریدی با اشاره به اینکه تالار مرکزی شیراز ظرفیت احداث کتابخانه را دارد، خاطر نشان کرد: تالار مرکزی شیراز با وسعتی در حدودی 18 هزار متر در مرکز شهر در دست احداث است که قریب به 8هزار متر فضای آزاد دارد؛ این فضا را می‌توان به ساخت کتابخانه عمومی اختصاص داد تا این مجموعه فرهنگی کامل شود.

او همچنین از نامزد شدن چهار شهر فارس در جشنواره پایتخت کتاب ایران یاد کرد و افزود: شیراز، صدرا،آباده و اوز امسال با عملکرد مطلوب و ارسال طرح‌نامه‌های بسیار قوی در جشنواره حضور یافته‌اند که این اتفاق مرهون تلاش و زحمات تمامی مجموعه‌های فرهنگی استان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار