مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان خبر داد:

استان سمنان میزبان رزمایش ملی دفاع سایبری

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان گفت: رزمایش ملی دفاع سایبری به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۷۰۱۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان در حاشیه جلسه شورای پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: امروزه هجمه‌های متعددی از سوی دشمن در فضای حقیقی و سایبری علیه ایران اسلامی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تهدیدات دشمن در این حوزه یکی از مهم‌ترین رویکردهای پدافند غیرعامل است، تصریح کرد: رزمایش ملی دفاع سایبری به میزبانی استان سمنان برگزار می‌شود و این یک ظرفیت مطلوب برای استان سمنان در جهت ارتقا سطح امنیت سایبری است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با تأکید بر اینکه این استان زیرساخت‌های قوی برای اجرای رزمایش ملی دفاع سایبری دارد افزود: دستگاه‌های اجرایی استان و همکاری و تعامل مدیران در اجرای این رزمایش یکی از اولویت‌های سازمان پدافند غیرعامل است.

وی با اشاره به اینکه حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان فضای مجازی در دستور کار قرار دارد، اعلام کرد: فضای مجازی می‌تواند برای فعالان این عرصه هم یک تهدید و هم یک فرصت باشد و باید برای ایجاد فرصت‌هایی در راستای توسعه و پیشرفت علم و فن‌آوری استفاده کرد.

کارخایی با بیان اینکه امنیت در جامعه یک رکن اساسی برای ایجاد توسعه به شمار می‌رود، تصریح کرد: عده‌ای برای تحقق تهدیدهای دشمن لزوم اجرای طرح‌های امنیتی و مراقبتی از فضای سایبری را انکار می‌کنند.

وی ابراز داشت: فضای مجازی نقش محوری در ایجاد امنیت کشور دارد که باید در این راستا اقدامات لازم را برای اجرای طرح‌های امنیتی در حوزه فضای مجازی به‌ویژه شبکه‌های پیام‌رسان خارجی انجام داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار