گزارش خبرنگار اعزامی پانا

ظریف در دیدار با لاوروف: همه اعضای برجام باید برای حفظ آن هماهنگ شوند

مسکو (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به مسکو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد.

کد مطلب: ۷۰۱۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد

در این دیدار سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: در استانه برگزاری نشست مشترک روسیه ایران و ترکیه هستیم و معتقدیم تلاش های سه کشور بسیار سازنده بوده است.

وی ادامه داد:معتقدیم اجلاس سوچی خیلی مهم است و اپوزوسیون سوریه باید بداند چه رفتاری داشته باشد.

لاوروف بیان کرد:مهم است درباره تحقق برنامه اقدام مشترک مذاکره کنیم،سازمان انرژی اتمی بارها تاکید کرده که ایران به تعهدات خود عمل می کند و ما نیز کماکان بر نقش مهم این سازمان در مورد عدم گسترش سلاح اتمی تاکید می کنیم.

لاوروف ادا مه داد که در دیدار با ظریف در مورد مسایل دیگر منطقه‌ای هم تباادل نظر می‌کنیم .

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ضمن تبریک سال نو میلادی خاطرنشان کرد: در طول ۴ سال گذشته ۲۱ بار به مسکو سفر کرده ام که نشان دهنده سطح روابط است.سفرهای دو رییس جمهور و دیداری که داشتیم به نظر ما به نفع مردم دو کشور و صلح و امنیت بین المللی است.

ظریف گفت:همکاری ایران ور روسیه توانسته نقش مهمی در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در منطقه ایفا کند.

وی افزود: ما متعهد هستیم در همکاری با شما و‌دوستان ترکیه اطمینان حاصل کنیم روند استانه به درستی جلو می رود و سوچی برای روند صلح سوریه مناسب است. به نظر ما اجلاس اینده سوچی مهم‌ترین شانس کمک به روند ملل متحد برای صلح پایدار در سوریه است.

ظریف تصریح کرد: من مایلم از حمایت‌های روسیه از اجرای برجام و نقش مهم شما در اجرای برجام تشکر کنم.

ظریف گفت: برجام یکی از معدود دستاوردهای جامعه بین المللی در گذشته است همان طور که گفتید اژانس بارها تعهد ایران را به برجام اعلام کرده است ولی متاسفانه یکی دیگر از اعضای برجام نه تنها تا کنون تعهدات خود را اجرا نکرده بلکه سیاست های مخربی داشته است

وی ادامه داد: نیاز داریم ما و شما و سایر اعضای برجام از نزدیک هماهنگی کنیم این دستاورد با جدیت دنبال شود.

هیات ایرانی به ریاست وزیر امور خارجه پس از این دیدار راهی بلژیک خواهد شد.

ظریف در بروکسل به دعوت فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با او و وزیران امور خارجه فرانسه، بریتانیا و آلمان نشستی در خصوص برجام خواهد داشت.

بنا بر اعلام آمریکا دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بامداد جمعه قرار است تصمیم خود در خصوص تعلیق تحریم‌های ایران را اعلام کند.

بر اساس برجام رئیس جمهوری آمریکا موظف است هر سه ماه یک بار ضمن تأیید اقدامات ایران تمدید تعلیق‌های جمهوری اسلامی را اعلام کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار