رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد: ضرورت تامین اعتبار بازسازی مدارس براساس مصوبه برنامه ششم

تهران (پانا)‌ - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر ضرورت تامین اعتبار بازسازی مدارس براساس مصوبه برنامه ششم توسعه​ تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۱۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، مهراله رخشانی‌مهر در حاشیه بازدید از مدارس تخریبی شهرستان میناب با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار بیش از 60 درصد مدارس تخریبی کشور جمع آوری شده است، اظهار کرد: البته درصد باقیمانده نیز در سراسر کشور متنوع است به گونه ای که در برخی نقاط کشور زیر 40 درصد و برخی مناطق 40 درصد مدارس تخریبی وجود دارد که در تلاشیم با حمایت دولت و مجلس و با کمک خیرین مشکلات بخشی از این مدارس را برطرف کنیم.
رخشانی‌مهر اضافه کرد: این موضوع ممکن است در کوتاه مدت برطرف نشود اما نمایندگان مجلس مصوبه ای را در برنامه ششم توسعه قرار داده اند که براساس بند «ث» ماده ۶۳ برنامه ششم توسعه مقرر شده است سه میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی در جهت مقاوم سازی و بازسازی مدارس فرسوده اختصاص یابد. پیشنهاد سازمان نوسازی نیز این است که این اعتبار به جای صندوق ذخیره، با کمک کمیسیون تلفیق به صندوق توسعه ملی برود.
وی گفت: امیدواریم این موضوع در کمیسیون تلفیق مجلس مورد تأیید قرار بگیرد و اگر بتوانیم محل تأمین اعتبار را به جای صندوق ذخیره ارزی از منابع دیگر تأمین کنیم زودتر عملیاتی خواهد شد و بخش جدی از مشکل مدارس تخریبی برطرف می شوند.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در پایان گفت: اقدامات مناسبی در خصوص رفع چالش مدارس فرسوده انجام شده و در راستای طرح تخریب و بازسازی مدارس کارهای ارزشمندی نیز رقم خورده است اما کارهای بسیاری نیز باید انجام شود تا زیرساخت های آموزشی کشور با مشارکت دولت و خیران به وضعیت استاندارد برسد.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان میناب نیز با اشاره به اینکه در فصل بارندگی برخی مدارس شهرستان میناب با تعطیلی مواجه اند اظهار کرد: سال قبل در زمان تعطیلی مدارس پنج کلاس شهرستان میناب سقفشان فرو ریخت.
غلامرضا سالاری افزود: موضوع تامین وسایل سرمایشی نیز از دیگر چالش های آموزش و پرورش است چرا که از اسفندماه به بعد آب‌وهوای استان هرمزگان به‌شدت گرم می شود و مدارس باید کولر داشته باشند که متأسفانه به تعداد کافی موجود نیست.
وی بابیان اینکه 300 جاکولری در مدارس شهرستان میناب خالی است، تصریح کرد: این عدد منهای کولرهای خراب و نیازمند به تعمیر است که در مجموع این رقم افزایش قابل تاملی دارد.
مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان میناب ادامه داد: در آب ‌و هوای گرم دمای شهرستان میناب به بیش از 50 درجه سانتی‌گراد رسیده و سقف‌های تعدادی از کلاس‌ها ایرانیت مربوط به سال‌ها قبل است که با وجود نبود کولر تحمل این شرایط به‌هیچ ‌وجه مقدور نیست.
سالاری در پایان گفت: خوشبختانه با کمک دولت و مشارکت خیرین نوع دوست توانستیم برخی از کلاس‌ها را بازسازی و تأمین کولرکنیم اما به ‌واقع در این امر مهم شهرستان میناب نیازمند حمایت و توجه جدی دولت و مجلس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار