مدیر کل آموزش‌وپرورش لرستان: فرهنگ کار سیستمی باید در آموزش‌وپرورش نهادینه شود

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش‌وپرورش لرستان بر لزوم فرهنگ کار سیستمی در آموزش‌وپرورش تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۱۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، خدانظر دریکوند اظهار کرد: باید با تقویت اعتماد اجتماعی و احترام متقابل در محیط های آموزشی و پرورشی زمینه خدمت بیشتر به مردم را فراهم کرد.
وی فرصت خدمت گزاری به مردم را دورانی طلایی در زندگی مدیران عنوان کرد و افزود : دوران مدیریتی گذرا ست و باید از این فرصت ها نهایت استفاده را در راستای ارتقای شاخص ها و تحقق اهداف به کار گرفت .
دریکوند بر این نکته تاکید کرد که عملکرد مدیران باید به گونه ای باشد که افکار عمومی آنها را با رویکرد علمی، قانون مداری، تخصص گرایی و ضابطه مندی قضاوت کند .
وی در ادامه سخنان خود به تشریح کار سیستمی و گروهی و روند شکل گیری سیستم و تیم اداری پرداخت و افزود: وقتی در آموزش سخن از کار سیستمی می شود منظور این است که مدیرن باید تلاش کنند تا مهارت های وظیفه ای، مهارت های انسانی و مهارتهای حل مسئله و تصمیم گیری را تقویت کنند .
دریکوند تاکید کرد: یک سیستم موفق نخواهد شد ،مگر اینکه همه افراد احساس با هم بودن و در کنار یکدیگر بودن را داشته باشند و برای رسیدن به اهداف مشترک تلاش کنند .
وی به مراحل شکل گیری یک تیم و سیستم هم اشاره کرد و گفت: بعد از اینکه اینکه یک سیستم مرحله احساسی و طوفانی شدن را پشت سر می گذارد نوبت به مرحله تعادل و کارآمدی می رسد و اعضای تیم با مشارکت فعال به خود واقع بینی می رسند.
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان به حذف سهوی یک جمله در جزوه مسابقات احکام متوسطه هم اشاره کرد و ادامه داد : گرچه این اتفاق نتیجه سهل انگاری نابخردانه بود، اما به نظر می رسد نیاز بود تا صنف فرهنگیان در برابر این اشتباه سهوی، از جایگاه و شان معلمین دفاع می کرد و به اقناع افکار عمومی مبادرت می کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار