رئیس انجمن مدیریت اجرایی: بهبود فضای کسب‌وکار ارایه خدمات به مردم را مناسب‌تر می‌کند

تهران (پانا) - رئیس انجمن مدیریت اجرایی کشورمی‌گوید توسعه فضای کسب وکار درایران در عمل بسیار سخت‌تر از بسیاری از کشورهای جهان است و بهبود فضای کسب‌وکار ارایه خدمات به مردم را مناسبتر می‌کند.

کد مطلب: ۷۰۱۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی نمایشگاه توسعه کسب‌وکار، حسین وظیفه‌دوست اظهارکرد:‌ مشاوره‌های مربوط به کسب‌وکار از سالهای دور در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است و این نمایشگاه در تلاش است بخشی از تجربیات مدیریتی کشورهای دیگر را در قالب کلاس‌های آموزشی،سمینار، کارگاهها و کنفرانس در دسترس فعالان حوزه‌های مختلف کسب‌وکار قرار دهد.

وی با بیان اینکه برای توسعه هر بازار یا محصول نمایشگاههایی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد:‌ نمایشگاه کسب‌وکار به دنبال آن است تا خلاء مشاوره‌های مدیریتی و تخصصی‌سازی کسب‌وکار را پرکند و به توسعه کسب‌وکارها منجر شود.

وظیفه‌دوست خاطرنشان کرد:‌این نمایشگاه متناسب با آنچه در کشورهای توسعه یافته و به ویژه نمایشگاه مشابه در لندن تجربه شده است برای نخستین بار است که در کشور برگزار می‌شود و تاکنون نیز با اقبال و توجه مناسبی از سوی مخاطبان همراه شده است.

وی عنوان کرد: نخستین نمایشگاه توسعه کسب‌وکار با استقبال فعالان فعلی کسب‌وکار مواجه خواهد شد و از سوی دیگر استارت‌آپ‌ها یا سایر افرادی نیز که قصد دارند به زودی به فضای کسب‌‌وکار کشور بپیوندند، می‌توانند از دستاوردهای این نمایشگاه بهره گیرند.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه توسعه کسب‌وکار خاطرنشان کرد: سهم اثر این نمایشگاه در مورد استارت‌آپ‌ها خیلی بیشتر است به این دلیل که ابزار، استراتژی ودیدگاه جدید در حوزه کسب‌وکارهای نوین را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد:‌ برای شرکت‌هایی که از سابقه بیشتری برخورداند و دیرینه‌گی دارند، چرخه فروش دربخش خدمات و کالا می‌تواند به کمتر از دقیقه کاهش یابد و بستری فراهم شود و این آمادگی در جامعه فراهم شود که خدمات از دسترسی بیشتری برخوردار شوند.

وظیفه‌دوست تصریح کرد: فشرده گی برنامه‌ها و گستره وسیع مشاوره‌های مدیریتی،استارت‌آپی و حوزه‌های حقوقی اثرفزاینده‌ای به وجود می‌آورد که بیش از اثر تک تک آنها به صورت منفرد می‌تواند برای استارت آپ‌ها مفید باشد.

وی عنوان کرد:‌ یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد این نمایشگاه این است که توانسته تمامی دست‌اندرکاران متخصص کسب‌وکار را دور هم جمع کند که می‌تواند اثر فزاینده‌‌‌ای در بهبود فضای کسب‌‌وکار به دنبال داشته باشد.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه توسعه کسب‌وکار خاطرنشان کرد:‌ به نظر می‌رسد با تجربه جدیدی از مشتریان مواجه خواهیم شد که منجر به نوعی بازاریابی ویژه خواهد شد.

وی با بیان اینکه فضای کلی کسب‌وکار متاثر از عوامل متفاوتی است، افزود: به طور معمول عوامل بیرونی و عوامل داخلی در همه کشورها بر فعالیت کسب‌وکارها موثر است و از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است اما در ارتباط با الگوها و شیوه‌های توسعه کسب‌وکار چندان جدای از آنچه دردنیا می‌گذرد قرار نداریم.

وظیفه‌دوست تصریح کرد: متاسفانه به جای حمایت از فضای کسب وکار برخی دستگاهها،نهادها یا سازمانها تنها محدود کننده فعالیت فعالان کسب‌وکار در کشورهستند ودر برخی مواقع برای آنکه بتوان کسب‌وکار جدید راه‌اندازی کرد به جای صرف زمان 20 ساعت یا کمتر راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید بیش از 2 ماه به طول می‌انجامد تا بتوان مجوزهای لازم برای شروع یک فعالیت اقتصادی را کسب کرد.

توسعه فضای کسب‌‌وکار در ایران از بسیاری از کشورها دشوارتر است

وی افزود: توسعه فضای کسب وکار درایران در عمل بسیار سخت‌تر از بسیاری از کشورهای جهان است و این موضوع می‌طلبد تا بتوان شناخت بیشتری نسبت به شتاب‌دهنده ها و تسهیل گرها داشت و بتوان از ظرفیت آنها استفاده کرده وفضای مناسبتر و بهتری را برای فعالیت فعالان کسب‌وکار در کشور ایجاد کرد.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه توسعه کسب‌وکاربا بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم این نمایشگاه صنعت فرانچایزینگ است ، خاطرنشان کرد:‌ فرانچایزینگ مطابق با استاندارد و مفهوم واقعی خود جانیفتاده است و این نمایشگاه در تلاش است تا در فرهنگ سازی و پیاده‌سازی اصول آن تلاش کند.

وی با بیان اینکه‌ فرانچایز تکرار مجدد کسب وکارهای موفق است و باید این صنعت در کشور ما به منظور توسعه اشتغال گسترش یابد،خاطرنشان کرد: این صنعت متاسفانه در کشور ما در قالب غلط آن که همان نمایندگی یا تابلوفروشی است پیگیری شده است و در پاره ای موارد تجربه ناخوشایندی از این شیوه به دلیل ارایه خدمات نامناسب در ذهن مصرف‌کنندگان نقش بسته است.

فرانچایز مدلی موفق در کسب وکار جهانی

وظیفه‌دوست تصریح کرد: فرانچایز از مدل‌های موفق کسب‌وکار در جهان است و شرکت‌های موفق بسیای در دنیا نشان داده‌اند که گسترش،رشد و توسعه خود را مدیون این شیوه کسب‌وکارهستند.

وی اضافه کرد: اگر صنعت فرانچایز در مفهوم درست آن در بخش خدمات پیاده سازی شود می‌تواند نقش مهمی در توسعه اشتغال وارایه خدمات مناسبتر به مردم ایفا کند.

عضو شورای سیاستگذاری نمایشگاه توسعه کسب‌وکار با اشاره به موضوع تکنیک‌های مدیریتی تصریح کرد:‌شیوه‌های نوین مدیریتی نیازمند آن است که در کسب‌وکار کشور به کار گرفته شود که البته ممکن است در برخی کسب‌وکارها یا سازمانها موفقیت لازم را برای آن مجموعه به دنبال نداشته باشد و توصیه ما این است که این الگوها متناسب با شرایط کسب‌وکار ایران باشد و این نمایشگاه کمک می‌کند تا تکنیک‌های مدیریتی متناسب با ساختار و شرایط فعالیت‌های اقتصادی و کسب وکارها مورد استفاده قرارگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار