مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران خبر داد: رشد ۲۱ درصدی مشارکت دانش‌آموزان در المپیادهای علمی

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش‌وپرورش مازندران از شرکت ۱۰ هزار و ۱۷۰نفر از دانش‌آموزان این استان در المپیادهای علمی خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۱۴۳۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، سید علی قاسمی اظهار کرد: در این استان حدود ۴ هزار مدرسه و۵۳۰ هزار نفر دانش آموز و۴۰هزار معلم در بخش آموزش فعالیت دارند.
قاسمی ادامه داد: برهمین اساس برنامه هایی برای کیفی سازی اقدامات آموزشی استان بر اساس تدابیر دولت تدبیر و امیدکه ثمره آن عدالت آموزشی از نظر کمی وکیفی است را به مرحله اجرای گذاشتیم.
وی افزود: از مجموع مدارس مازندران ۱۰ مدرسه در مناطق کوهستانی و بیش از ۱۰۰ مدرسه باکمتر از ۷۰ دانش آموز درحال فعالیت هستند.
مدیرکل آموزش وپرورش استان مازندران درباره نمره دانش آموزان این استان در امتحانات نهایی اظهار کرد: درصد قبولی دانش آموزان این استان در امتحانات نهایی سال ۹۱-۹۲ بالغ بر78.53 درصد و در سال ۹۳-۹۴ بالغ بر ۹۰ درصد بوده است.
وی بابیان اینکه میانگین نمره آزمون نهایی این استان 13.5 است که از میانگین کشور بالاتر است، تصریح کرد: متوسط نمره آزمون نهایی کشور 12.5 است ضمن آنکه سهم مازندران از رتبه های کنکور سراسری ازسال ۹۱-۹۲ تاکنون در بین استان های کشور چهارم بوده است.
قاسمی خاطر نشان کرد: از مجموع ۶۰۰ طرح ارائه شده به جشنواره خوارزمی در مرحله نهایی از ۲۳ طرح دانش آموزان این استان ۱۸ طرح حائز رتبه شدند که نسبت به سال رشد قابل توجهی به خود اختصاص داده است.
مدیرکل آموزش وپرورش استان مازندران با بیان اینکه ۲برنامه ملی در مقطع آموزش ابتدایی یکی کیفیت بخشی به آموزش مدیران و دیگری مدرسه پژوهش محور در حال اجرا است، اظهار کرد: موضوع مدرسه پژوهش محور از سال ۹۲ درمدارس در حال اجرا است.
قاسمی عنوان کرد: حدود ۳ هزار دانش آموز درمدارس شبانه روزی مستقر درمناطق صعب العبور وسردسیر مشغول به تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: برای تأمین وسیستم گرمایشی از ۳راه منابع دولتی، از محل صرفه جویی منابع استانی در سایر و از محل مشارکت های مردمی به ویژه خیرین محترم کمک های قابل توجهی انجام شده است .
وی درباره اقدامات آموزش وپرورش مازندران مهارت آموزی دانش آموزان عنوان کرد: طرح «هر دانش آموز یک مهارت» از سال گذشته در مازندران به مرحله اجرا گذاشته شد که امسال طرح ملی مهارت در مدارس سراسر کشور آغاز شد.
قاسمی با بیان اینکه در المپیادهای علمی طی سال های گذشته و امسال ۲ برنامه برای بالا مشارکت دانش آموزان به مرحله اجرا گذاشته شد، گفت: امسال ۱۰ هزار و ۱۷۰نفر از دانش آموزان مازندران در المپیادهای علمی شرکت کردند که رشد ۲۱ درصدی مشارکت را نشان می دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: از نظر تعداد دانش آموزان شرکت کننده در المپیاد مازندران دارای رتبه دوم کشوری است به طوری که امسال ۱۲ دانش آموز شرکت کننده این استان در المپیادهای مختلف توانستند ۱۱ مدال شامل۵ مدال طلا ،۱ نقره و۵ برنز را به خود اختصاص دهند.
قاسمی خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های افزایش بهره وری در راستای ارتقای کیفیت آموزش می توان به برگزاری ۴ساعت کلاس های آموزشی برای اولیاء دانش آموزان ابتدایی ازسال ۹۳ دراین استان اشاره کرد که از سال آینده به صورت کشوری اجرا می شود.
وی در مورد تعداد هنرستان های کشاورزی استان گفت: درحال حاضر ۲هنرستان آموزش کشاورزی ورشته های مربوط به آن یکی در شهر ساری و دیگری درآمل و مدارس کاردانش درحال آموزش کشاورزی هستند.
مدیر کل آموزش وپرورش مازندران ادامه داد: در بحث هوشمند سازی مدارس تعداد کلاس های هوشمند از۶ هزارکلاس به ۱۰ هزار و۲۲۰کلاس و از محل صرفه جویی ها تعداد سوئیت های مجهز استان از ۸۶ عددبه ۱۶۳سوئیت رسیده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار