مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

تربیت دانش‌آموزان باید بر اساس ارزش‌های جامعه باشد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه تربیت برای بهتر زندگی کردن است، گفت: «اینکه چه هدف‌هایی در مسیر تربیت انتخاب کنیم بستگی به فلسفه تربیت دارد و باید بر اساس ارزش‌های آن جامعه انجام گیرد.»

کد مطلب: ۷۰۱۴۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا-مازندران، سید علی قاسمی در گردهمایی گزینشگران آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش و هر دستگاهی بر اساس اهدافی طراحی شد و دستگاه ها در جامعه به منزله ی یک پیکر هستند. اگر همه ی بخش های حاکمیت خود را حلقه ای از مدیریت کشور تلقی کنند موفقیت حاصل می شود.

این مسئول آموزش و پرورش را یک سیستم با اهداف معین برشمرد و تصریح کرد: آموزش و پرورش اصلی‌ترین نهاد تربیتی جامعه است که نسل های آن جامعه را برای آینده آماده می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان اینکه تربیت برای بهتر زندگی کردن است خاطرنشان ساخت: اینکه چه هدف هایی در مسیر تربیت انتخاب کنیم بستگی به فلسفه تربیت دارد و باید بر اساس ارزش های آن جامعه انجام گیرد.

وی سند تحول بنیادین را میثاق ملی ذکر کرد و یادآور شد: تمام برنامه‌ها و زیر نظام‌های آموزش و پرورش باید بر اساس سند تحول بنیادین تدوین شود یکی از این زیر نظام‌ها نیروی انسانی است.

قاسمی با ذکر این نکته که همه ی منابع موجود باید تحت تاثیراهداف سند تحول بنیادین باشد اضافه کرد: سازمان ها برای رسیدن اهداف مورد نظر باید از منابعی استفاده کنند یا اینکه منابعی در اختیار داشته باشند و یا در نهایت خودشان تولید کنند در واقع اصلی ترین منابع دستگاه تعلیم و تربیت نیروی انسانی است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بحث جذب، نگهداشت و خروج نیروی انسانی امری مهم درآموزش و پرورش است اذعان داشت: یکی از جدی ترین رویکرد سند تحول بنیادین رویکرد مهارتی است. باید نوع نگاه، دیدگاه و معیارها در انجام مصاحبه و ارزیابی ها متفاوت باشد تا با جذب و نگهداشت نیروها اهداف آموزش و پرورش تحقق پیدا کند.

وی جدی ترین ضعف آموزش و پرورش را متن محوری برشمرد و تاکید کرد: دانش آموزان باید مهارت استقلال و زندگی را یاد بگیرند و این دیگاه در مدیران و معلمان بوجود بیایید و سپس به دانش آموزان منتقل شود. اگر این مهارت در کف مدرسه بوجود بیایید دانش آموز ضمن مقایسه علمی قدرت اداره زندگی در شرایط سخت را یاد می گیرد.

قاسمی ادامه داد: اگر در گزینش به این مسئله دقت شود ما به دنبال چه نوع معلمی هستیم روند پیشرفت بهتر طی می شود باید به نقش نیروها اینکه انسان های شایسته ای باشند توجه شود تا زمینه های تحول ایجاد شود.

مدیرکل آموزش و پرورش وظیفه گزینش را علاوه براهداف سازمانی، الهی و ملی همین طور بر اساس کمیت و کیفیت کار نیزعنوان کرد و بیان داشت: گزینش در تشخیص نیروی انسانی باید به صورت کمی و کیفی کار کند تا خیلی از مسائل به صورت شفاف حل شود زیرا اصلی ترین کار در گزینش رضایت عمومی است.

این مسئول با بیان اینکه در برنامه های اجرایی طبق محاسبه عمل شود افزود: مراقب رفتارها و تحقیقات در زمینه گزینش باشیم اگر متوجه اشتباهی شدیم اصلاح کنیم وپاسخگو باشیم به دهر میزان کارها با شفافیت انجام شود پیوند با جامعه بیشتر می شود. مهم حفظ تعادل جامعه است و کشور با مردمش حفظ می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار