معاون سیاستگذاری برنامه ریزی نقشه جامع علمی کشور در «زاویه»

تهران (پانا) - ناصر باقری مقدم، معاون سیاستگذاری برنامه ریزی نقشه جامع علمی کشور امشب مهمان شبکه چهار سیما می شود.

کد مطلب: ۷۰۱۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، مناظره زنده تلویزیونی شبکه چهار سیما امشب به تحلیل نقش نقشه جامع علمی کشور در سند چشم انداز بیست ساله خواهد پرداخت.
بنابراین گزارش، دکتر عبدالله صلواتی مجری "زاویه"،امشب میزبانی دکتر ناصر باقری مقدم، دکتر علینقی مشایخی و دکتر جبرائیل نسل سراجی را بر عهده دارد و با آنها در خصوص ضرورت نقشه جامع علمی در رسیدن به هدف چشم انداز بیست ساله کشور، مسائل و رویدادهای اقتصادی و علمی نظیر اشتغال، اقتصاد دانش بنیان، اولویت بندی در حوزه¬های علم و فنآوری، علوم پایه و کاربردی، علوم انسانی و معارف اسلامی در این نقشه به گفتگو می پردازد.
نقشه جامع علمی کشور در حوزه علم و فناوری در سال 1389 تصویب و در خردادماه سال 1390 جهت اجرا به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد.
این سند در 40 صفحه تنظیم شده و پنج فصل دارد که عبارتند از: «ارزش‌های بنیادین»، «وضع مطلوب علم و فناوری»، «اولویت‌های علم و فناوری کشور»، «راهبردها و اقدامات ملی برای توسعه علم و فناوری در کشور» و «چارچوب نهادی علم و فناوری و نوآوری» که مورد ارزیابی و نقادی صاحب نظران قرار گرفته است که در این برنامه به ضرورت و یا عدم ضرورت بازنگری این نقشه نیز پرداخته خواهد شد.
«زاویه» به تهیه کنندگی حسین مروی به صورت هفتگی چهارشنبه ها ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ بازپخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار