معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد درگفت‌وگوی با پانا اعلام كرد

اجراي طرح امحای خط فقر از سوي دولت در سال 97

تهران (پانا) - معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد می‌گوید با سیاست‌هایی که از سوی رئیس‌جمهوري و دولت دردست پیگیری است در سال 97 افرادی که درآمد کمتر از دوسوم حداقل حقوق و دستمزد دارند تحت عنوان طرح امحای خط فقر تحت‌پوشش قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۷۰۱۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه رهبر درگفت‌وگو با خبرنگار پانا تصریح کرد:‌ مستمری‌بگیران تحت‌پوشش کمیته امداد طی سال‌های گذشته ماهیانه به تعداد بعد خانوار مستمری دریافت می‌کردند که این مبلغ برای خانوارهای تا 5 نفر متغیر بوده است اما از اردیبهشت امسال از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها این مبلغ افزایش یافته است.

وی ادامه داد:‌ براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی این مبلغ باید از طریق نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان بهزیستی به افراد تحت پوشش پرداخت شود.

معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد عنوان کرد:‌ در ابتدا قرار بود اين مبلغ به حساب یارانه آنها پرداخت شود که با گفت‌وگو و تلاش‌های زیادی که از سوی نمایندگان مجلس و مسئولان ارشد کمیته امداد صورت گرفت برای مدیریت و حمایت از خانواده‌های تحت‌پوشش این مبالغ از سوی سازمان‌های حمایتی پرداخت مي‌شود.

پرداخت یارانه افراد تحت‌پوشش کمیته امداد به این نهاد واگذار شد

وی تصریح کرد:‌ تلاش‌ها و پیگری‌ها به نتیجه رسید و مقررشده است سازمان هدفمندی یارانه‌ها این مبالغ را ابتدا به حساب کمیته امداد واریز کند و پس از آن از تاریخ 21 تا 26 هر ماه مستمری به حساب مددجویان واریز شود.

رهبر با بیان اینکه اعتبارات اولیه‌ای که در سال‌های گذشته از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شده است بیش از 1200 میلیارد تومان بوده است ، تصریح کرد:‌ سهم کمیته امداد از منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌‌ها که برای افزایش سه برابری یارانه افراد مشمول در نظر گرفته می‌شود 3 هزار و 800 میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد:‌با سیاست‌هایی که از سوی رئیس جمهور دردست پیگیری است در سال 97 افرادی که درآمد کمتر از دوسوم حداقل حقوق و دستمزد دارند تحت عنوان طرح امحای خط فقر تحت‌پوشش قرار می‌گیرند که البته همه آنها ممکن است تحت‌پوشش کمیته امداد نباشند.

معاون حمایت از سلامت خانواده کمیته امداد گفت:‌ برخی از افرادی که درآمد کمتر از دو سوم حداقل حقوق ودستمزد دارند تحت پوشش بهزیستی هستند و عده‌ای نیز مستمری بگیران دولت هستند که به طور قطع وزارت کار و امور اجتماعی ترمیم حمایت‌ها از آنها را پیگری خواهند کرد.

یک میلیون و 570 هزار خانوار تحت‌پوشش کمیته امداد

رهبر عنوان کرد: در ابتدای سال 96 ،‌یک میلیون و 570 هزار خانوار و جمعیتی حدود 3 میلیون نفر تحت‌پوشش کمیته امداد قرار داشته‌اند و تلاش براین است که هر سال بخشی از مددجویان به مرحله توانمندسازی برسند که برخی از انها به سطح مطلوب سندمي‌ر و از چرخه حمایت خارج می‌شوند.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته جمعیت تحت پوشش کمیته امداد اکنون یک میلیون و 520 هزار خانوار رسیده است و حدود 50 هزار خانوار با رسیدن به سطح توانمندی لازم از چرخه حمایتی خارج شده‌اند.

معاون حمایت از سلامت خاواده کمیته امداد عنوان کرد: حدود 63 درصد از مددجویان زنان هستند که عمدتا زن سرپرست خانوارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار