مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خبرداد:

کسب رتبه اول کشوری طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی توسط دبیرستان دوره اول فرزانگان ناحیه یک کرمان

کرمان(پانا) - مدیرکل آموزش و پررورش استان کرمان از کسب رتبه اول کشوری دبیرستان دخترانه فرزانگان دوره اول ناحیه یک کرمان در طرح تعالی مدیریت آموزشکاهی خبرداد.

کد مطلب: ۷۰۱۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد

محمد محسن بیگی در جلسه شورای دبیران و افتتاحیه سومین جشنواره درس پژوهی درون مدرسه ای دبیرستان دخترانه دوره اول فرزانگان ناحیه یک کرمان، گفت: از بین 1160 مدرسه درکشور دبیرستان دخترانه دوره اول فرزانگان ناحیه یک کرمان موفق به کسب رتبه اول کشوری در طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی شد.

وی رمز موفقیت و رسیدن به بالاترین مرتبه از طرح تعالی را کنارهم بودن دانست و خاطرنشان کرد: تنها با همدلی و همکاری تمام ارکان تعلیم و تربیت در مدرسه موفقیت ها محقق می شود.

محسن بیگی موفقیت در کسب رتبه مطلوب استانی، ممتاز استانی، ممتاز کشوری و دریافت گواهینامه اهتمام به کیفیت در طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی توسط دبیرستان فرزانگان را نتیجه مشارکت مربیان، اولیاء و دانش آموزان در سایه مدیریتی متعالی جو دانست و گفت: توسعه توانمندی ها و مشارکت نیروی انسانی، فعالیت های فوق برنامه و مکمل جزئی از برنامه این مدرسه می باشد که فضا را برای رشد و تعالی دانش آموزان فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کم توجهی به آموزش و پرورش عوارض و زیان های جبران ناپذیری برای جامعه دارد و توجه جدی به آموزش و پرورش باید سرلوحه کار دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت قرار گیرد.

محسن بیگی نقش معلم در به سعادت و کمال رسیدن دانش آموزان را حیاتی دانست و افزود: دانش آموز موجودی صاحب فکر، اندیشه و اختیار است و یکی از مهمترین عواملی که می تواند دانش آموز را به سعادت و کمال برساند، معلم است.

وی با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: تمام موفقیت هایی که در مدرسه به دست می آید نتیجه همکاری و همدلی تمام ارکان مدرسه است.

محسن بیگی تربیت انسانی در تراز جمهوری اسلامی را یکی دیگر از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: خروجی آموزش و پرورش باید تربیت شهروندی مطلوب، اخلاق مدار و آشنا به مسائل جامعه باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به نقش والدین درتربیت و موفقیت فرزندان خود در مدرسه اشاره کرد و گفت: والدین مدرسه را خانه دوم فرزندان خود بدانند و مشارکت اولیاء و مربیان جزئی از ارکان مدرسه است که راه رسیدن به اهداف تعالی را در آموزش و پرورش هموارتر می کند.

وی همچنین بروز بودن دانش و اطلاعات معلمان در مسائل مختلف آموزشی، پرورشی، اجتماعی و فرهنگی را بسیار مهم دانست و براین امر تاکید کرد.

محسن بیگی به تربیت دانش آموزانی اخلاق مدار و آشنا به آداب اجتماعی اشاره کرد و افزود: معلمان به عنوان رکنی اصلی از ارکان مدرسه اعتماد دانش آموزان و دیگر ارکان مدرسه را جلب کنند تا اثرگذاری آنان در مسائل تربیتی عمیق تر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار