رئیس اداره مشاوره تربیتی – تحصیلی آموزش و پرورش استان کرمان:

حمایت روانی، مهمترین محور کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله است

کرمان (پانا) - رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان در بازدید از مدارس شهرستان کوهبنان حمایت روانی را مهمترین محور کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان زلزله دانست.

کد مطلب: ۷۰۱۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد

صادق سلاجقه در جلسه جمع بندی این بازدید گفت: بعد از چنین حوادثی و زمانی که شوک اولیه حادثه، آوار برداری و نجات افراد به پایان می‌رسد حمایت روانی مهمترین محور کمک‌رسانی به آسیب دیدگان خواهد بود چرا که آنها خیلی زود باید بتوانند از این بحران روحی بیرون آمده و به زندگی معمولی خود بازگردند.

وی افزود: گرچه ابعاد روانی حادثه از همان لحظات اولیه خودش را نشان می‌دهد اما عموما رشد تصاعدی واکنش روحی روانی به حادثه را چند هفته یا چند ماه بعد از وقوع حادثه شاهد خواهیم بود و ابعاد روانی مهمترین محور کمک رسانی به آسیب دیدگان زلزله می باشد.

سلاجقه اظهار داشت: در گزارش از آسیب‌های شدید روانی مثل تصادف، مرگ عزیزان، زلزله، جنگ و... بسیار موارد دیگر گزارش شده که فرد آسیب دیده مدت‌ها بدون هدف و بی‌آنکه بداند به کدام سمت در حال حرکت است ساعت‌ها و حتی روزها راه رفته است و در زلزله هائیتی در آمریکا که بیش از ۱۵۰ هزار نفر کشته شدند گزارش زیادی از سرگردانی افرادی داده شد که نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است، کجا هستند و چرا سر از آن مکان در آورده‌اند و افرادی که آنها را یافته بودند گزارش می‌دادند، این افراد کیلومترها دورتر از خانه و کاشانه خود سرگردان در حال راه رفتن بودند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل در ادامه به نقش مهم مشاوران درکاهش اضطراب بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: کارشناسی مشاوره شهرستان با همکاری اداره مشاوره تربیتی اداره کل باید نسبت به حضوربین دانش آموزان و والدین نقش مشاوره ای خود را در بازگشت آرامش بین مردم ایفا کنند.

لازم به ذکر است حجت ا... خالویی کارشناس مسئول اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان دراین سفر یک روزه به کوهبنان به منظور بررسی فعالیت های مشاوره ای ا ز مدارس متوسطه اول بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار