آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم 10 اسفند در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم 10 اسفند ماه در این استان برگزار می شود.

کد مطلب: ۷۰۱۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانامنطقه کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام سید نورالله جنتی پور در نشست هماهنگی برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن استان افزود: این آزمون در رشته های حفظ قرآن و حفظ موضوعی، مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل بیت(ع) و درک معنا و تدبر در قرآن برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام این آزمون از 18 آذر آغاز شده و تا 30 دی ماه ادامه دارد، بیان کرد: شرکت در این آزمون بدون محدودیت سنی و برای عموم آزاد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: افراد متقاضی می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.quranedu.ir مراجعه کنند.

جنتی پور تصریح کرد: این مسابقات همراه با اهداء لوح سپاس و جوایز نقدی است و به برگزیدگان گواهی نامه معتبر اعطا می شود.

وی ادامه داد: سه ماموریت سازمان اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه، موقوفات و ترویج فرهنگ قرآنی است .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اوقاف این استان یکی از استانهایی است که در زمینه فعالیتهای قرآنی در زندانها پیشتاز است.

جنتی پور گفت: اوقاف تنها دستگاهی است که می تواند ردیف بودجه قرآنی داشته باشد اما دریغ از یک ریال اعتبار و وضعیت مالی ما طوری شده که در برخی از هزینه های خود مانده ایم.

وی بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای انجام فعالیتهای قرآنی در استان کمک و حمایت کند. انتظار داریم که دستگاههای مختلف در برگزاری این مسابقات و ایجاد فضای قرآنی در استان همکاری و مساعدت داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: صدا و سیما و اصحاب رسانه با توجه به تاثیرگذاری که در جامعه دارند برای برگزاری این مسابقات همکاری کنند.

عبدالمحمد نمازی، رئیس اداره امور قرآنی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: این آزمون با مشکارکت دستگاههای مختلف از جمله ارشاد اسلامیف دانشگاهها، حوزه علمیه، جهاددانشگاهی و آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آزمون امسال نسبت به سالهای گذشته تفاوت دارد و بصورت متمرکز برگزار می شود، افزود: 1200 پوستر در این زمینه در سطح استان توزیع شده است.

"اسماعیل جمیاری"، مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد یکی از بخشهای فعال در زندانهای استان قرآن آموزی است که امسال مسابقات قرآنی زندانهای استان را با حضور 300 نفر از سوی جهاددانشگاهی برگزار کرده ایم.

وی کتابت قرآن از سوی زندانیان استان را طی ماه مبارک رمضان از دیگر فعالیتهای قرآنی زندانها عنوان کرد.

جمیاری بیان کرد: بند قرآنی در زندان مرکزی یاسوج ایجاد و راه اندازی شد که در این بند فعالیت های قرآن آموزی، قرائت، تجوید و مفاهیم صورت می گیرد. امیدواریم در صورت حمایت و کمک بتوانیم در آینده در هر بند زندان یک خانه قرآنی راه اندازی و ایجاد کنیم.

مدیرکل زندانهای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 200 نفر از زندانیان استان در مسابقات حفظ و مفاهم قرآن کریم شرکت می کنند و این تعداد از یک تا سه جزء از قرآن را حفظ هستند.

دکتر محمد سبحانی، رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: این نهاد انقلابی در سه محور فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت دارد که بخش فرهنگی مهم است و در این زمینه دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا فعالیت می کنند.

وی افزود: جهاددانشگاهی با استفاده از ظرفیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا و دانشجویان مرکز علمی کاربردی این نهاد، آماده همکاری برای برگزاری این مسابقات است.

همچنین حسین علی نسب، رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز ضمن گلایه از موازی کاری در حوزه فعالیتهای قرآنی در سطح استان گفت: در کشور نیاز به مدیریت واحد قرآنی وجود دارد و اینکه هر اداره ای می خواهد گواهی قرآنی ارائه دهد و کار خودش را کند نتیجه مطلوبی نمی دهد.

وی افزود: متاسفانه خانواده ها برای برخی آموزش های فرزندان خود هزینه های هنگفتی می کنند اما به آموزش قرآن توجه نمی کنند.

علی نسب اضافه کرد: 61 طرح قرآنی در سطح استان داریم که بعلت کمبود اعتبار مانده اند. همچنین 600خانه قرآنی در این استان وجود دارد اما متاسفانه نمی توانیم در حد یک وایت برد به آنها کمک کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار