مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین:

روابط عمومی ها بدون تعامل با رسانه ها،اثرگذاری مطلوب ندارند

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین گفت:روابط عمومی ها بدون تعامل با رسانه ها بعنوان نمایندگان افکار عمومی اثرگذاری مطلوبی ندارند.

کد مطلب: ۷۰۱۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا قزوین ، نصرت الله علیرضایی در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان قزوین با استاندار با بیان اینکه کار در روابط عمومی علاقه، صبر و سعه صدر می خواهد،افزود: مهم ترین و کلیدی ترین مولفه ای که در جهان جدید در سازمان ها، احزاب، شخصیت ها و دستگاه ها مطرح بوده و مورد هدف اصلی می باشد مقوله افکار عمومی است.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین با بیان اینکه در گذشته چیزی به نام افکارعمومی نداشتیم،گفت: افکار عمومی در دنیای امروز مرکز ثقل حقوق شهروندی،مردم سالاری،دسترسی آزاد به اطلاعات، حکمرانی خوب، مطالبه گری و پرسشگری و انتقاد است.
علیرضایی با اشاره به اهمیت اقناع افکار عمومی در دنیای امروز، ادامه داد: اساسا استقرار و مشروعیت دولت ها با دغدغه همراه کردن افکار عمومی است.
وی همچنین گفت: تحلیل اخیر رییس جمهوری مبنی بر اینکه التهابات اخیر نشاندهنده وجود شکاف در جامعه است، خود موید همین نقش افکارعمومی می باشد.
علیرضایی خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها هم باید در این فضا افکار عمومی را تجزیه و تحلیل کنند.
رییس شورای روابط عمومی های استان قزوین گفت: روابط عمومی ها برخلاف تصور عده ای از مدیران از جایگاه مهمی برخوردار بوده و در هدایت گری و شکل دهی به افکار عمومی موثر هستند.
وی از رسانه ها به عنوان ابزار اطلاع رسانی بخش غیردولتی و روابط عمومی ها به عنوان ابزار اطلاع رسانی دولت یاد کرد و افزود: این 2 گروه در تضارب آرا و هدایت افکار عمومی نقش بی بدیلی دارند که گاهی اوقات کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

علیرضایی اظهارداشت: روابط عمومی باید به طور مستمر فضا را رصد کرده و با رسانه ها ارتباط مناسب داشته باشد و در کنار عملکرد خود نسبت به شناسایی نقاط ضعف دستگاه نیز اقدام کند.
وی در ادامه از فعالیت 135 روابط عمومی در دستگاه های مختلف اداری استان خبر داد و گفت: 80 درصد روابط عمومی های استان مرد و بیست درصد آنها زن هستند.
علیرضایی همچنین گفت: 40 درصد این افراد زیر پنج سال سابقه و 60درصد بالای پنج سال سابقه فعالیت دارند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین، بیشترین فراوانی گروه سنی روابط عمومی های استان را با 65 درصد فراوانی مربوط به 30 تا 40 سال اعلام کرد.
وی اضافه کرد: از نظر تعداد، 60درصد روابط عمومی های دستگاه های استان تک نفره،20درصد 2 نفره و 20درصد با بیش از 2نفر مدیریت می شوند.
علیرضایی، مدرک تحصیلی روابط عمومی های استان را نیز سه درصد با دیپلم و فوق دیپلم، 52درصد لیسانس، 42درصد فوق لیسانس و سه درصد دکترا اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار