ابلاغ بخشنامه نحوه احتساب سنوات ارفاقی معلمان مدارس استثنایی

تهران (پانا) - وزارت آموزش‌‌وپرورش بخشنامه مربوط به پرداخت حق بیمه سنوات ارفاقی کارکنان سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی را به استان ها ابلاغ کرد.

کد مطلب: ۷۰۱۲۷۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، معاونت توسعه مدیریت وپشتیبانی وزارت آموزش وپرورش بخشنامه مربوط به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام سازمان آموزش و پرورش استثنایی به پرداخت حق بیمه سنوات ارفاقی را به استان ها ابلاغ کرد.
براساس هماهنگی های انجام شده با دستگاه‌های ذی ربط احتساب سنوات ارفاقی کارکنان سازمان آموزش و پرورش استثنایی موضوع تبصره (5) ماده واحده قانون تشکیل این سازمان در خصوص کارکنان مشمول این بخشنامه که در سال جاری بازنشسته شده ویا تا پایان سال می‌شوند، مشروط به امکان تأمین اعتبار و پرداخت کسور بازنشستگی یا حق بیمه آنها بابت سنوات ارفاقی از سوی دفتر برنامه، بودجه و تأمین منابع به صندوق‌های ذی ربط بلامانع خواهد بود.
سازمان تأمین اجتماعی نیز در بخشنامه‌ای در تاریخ 16 مهر 96 به تمام شعب استانی ابلاغ کرده است که اجرای دادنامه مذکور به شرط پرداخت حق بیمه سنوات ارفاقی توسط دستگاه ذی ربط قابل اجرا است.
براساس این گزارش، احتساب سنوات ارفاقی سایر کارکنان مشروط به پرداخت حق بیمه یا کسور بازنشستگی است.
مطابق تبصره 5 ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی مصوب سال 69، 5 سال خدمت دولتی رضایت بخش در سازمان از هر نظر از جمله بازنشستگی شش سال محسوب می‌شود و به موجب ماده 52 آیین نامه خاص استخدامی آموزش و پرورش استثنایی مقرر شده است که در اجرای تبصره 5 ماده واحده قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی هر 5 سال خدمت از لحاظ بازنشستگی، از کارافتادگی، وظیفه و وراث 6 سال محسوب می‌شود و براساس رأی صادر شده در هجدهمین جلسه سازمان آموزش و پرورش استثنایی در تاریخ 17 اسفند 79 این امر به تمام مستخدمین رسمی و پیمانی سازمان تسری داده شده است.
با توجه به مراتب فوق الذکر در دادنامه‌های مختلف با توجه به مقررات فوق الذکر حکم و الزام سازمان آموزش و پرورش استثنایی به پرداخت حق بیمه معوقه سنوات ارفاقی و سازمان تأمین اجتماعی به پذیرش حق بیمه مذکور و احتساب آن در سنوات خدمتی صادر شده صحیح است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار