معماهای چوب کبریتی یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در جهان است

اصفهان (پانا) - جشنواره نون و پنیر و بازی در خانه خلاقیت و بازی‌های فکری با برگزاری بازی معماهای کبریتی که یکی از محبوب ترین بازی ها در جهان است، ادامه یافت.

کد مطلب: ۷۰۱۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان ، خانه خلاقیت و بازی‌های فکری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان یکی از محل‌هایی است که به‌صورت جدی به مسئله بازی و بازی کردن می‌پردازد، رستوران بازی این مرکز هر روز میزبان علاقه‌مندان به بازی است و در این رستوران بیش از 60 نوع بازی ارائه می‌شود .

اما روزهای چهارشنبه این رستوران میزبان علاقه‌مندان به مسابقات جدید و خلاق است، جشنواره «نون و پنیر و بازی» چهارشنبه‌ها در این رستوران برگزار می‌شود و کودکان به همراه خانواده‌های خود در این برنامه حضور پیدا می‌کنند و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند .

هفتمین روز از سومین دوره مسابقات نون و پنیر و بازی به معماهای کبریتی اختصاص داشت، بازی فکری که به‌وسیله کبریت انجام می‌شود یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در جهان است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. در این بازی سعی می‌شود تا با جابجایی یا حذف تعداد مشخصی از کبریت‌ها فرم و شکل اولیه ساخته شده توسط کبریت‌ها تغییر کرده و به فرم و شکل جدید درآید .

اسباب‌بازی معماهای کبریتی نیز خود قابل توجه بود، در نون و پنیر و بازی سعی می‌شود تا اسباب‌بازی‌هایی که توسط تولید کنندگان و مخترعین ایرانی طراحی و تولید شده معرفی و ارائه شود، معماهای کبریتی با اسباب‌بازی ساخت موسسه باران سبز تولید شده بود، این موسسه سعی می‌کند تا با چوب‌های بازمانده از نجاری‌ها محصولات خود را تولید کند و این‌گونه از قطع درختان جلوگیری نماید .

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که اولین اسباب‌بازی‌های فکری در جهان چوبی بوده و این امر به آن علت است که وسایل چوبی تاریخچه‌ای طولانی به قدت تاریخ بشر داشته و انسان رابطه‌ای دوستانه با چوب و وسایل چوبی برقرار می‌کند و برای ساخت وسیله بازی یکی از بهترین گزینه‌ها است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار