اهداف و بستر ارائه تلويزيون تعاملی آموزش‌وپرورش تشریح شد

تهران (پانا) - مدير پروژه توليد برنامه هاي تلويزيون تعاملی وزارت آموزش‌وپرورش، اهداف و بستر ارائه تلويزيون تعاملی آموزش‌وپرورش را تشريح كرد.

کد مطلب: ۷۰۱۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، مهدي علي اكبرزاده درباره ايده اصلي شكل گيري اين پروژه گفت: تلويزيون تعاملي با ابتكار و برنامه ريزي وزير آموزش پرورش ايجاد و درحال شكل گيري است و يكي از برنامه هاي آقاي بطحايي كم كردن فاصله بين خانواده ها و آموزش و پرورش هست. در نظر بوده با اين تلويزيون، خانواده ها و جامعه احساس كنند كه آموزش و پرورش نسبت به مسايل تربيتي دانش آموزان حساس هست و خانواده ها، آموزش و پرورش را همراه و حامي خود در امر تربيت فرزندانشان ببينند.
وي درباره علت انتخاب اين پروژه بیان کرد: يكي از ابزارهايي كه مي تواند اين فاصله را كاهش دهد ايجاد يك رسانه مرتبط با آموزش و پرورش است كه با اين روش، خانواده ها پيام هاي تربيتي مورد نياز خود را دريافت كنند. به دلايل متعدد ممكن است ما نتوانيم ارتباط فيزيكي بين خانواده و آموزش و پرورش و نهادهاي مرتبط با آن را برقرار كنيم. اما رسانه مشكل ارتباط فيزيكي را حل مي كند و مي توان از طريق رسانه محتوي مناسب را براي خانواده ها تهيه و به آنها ارائه داد.
مدير پروژه توليد برنامه هاي تلويزيون تعاملي وزارت آموزش و پرورش افزود: ما در تلويزيون تعاملي برنامه ها و محتواهايي كه بايد خانواده ها در جريان قرار گيرند و آموزش و پرورش بصورت عام لازم هست همه خانواده ها را تحت پوشش قرار دهد، ارائه مي‌كنيم. اين تلويزيون در فاز اول برنامه هايي را براي خانواده ها و مديران مدارس تهيه مي كند. تلويزيون تعاملي اکنون آموزش دروس نخواهد بود و وارد تدريس دروس مختلف مانند رياضي، ادبيات و ساير دروس ها نخواهد شد.
علی اکبرزاده درباره برنامه هاي فاز اول اين پروژه گفت: براي والدين دانش آموزان، در مرحله اول ده عنوان برنامه آموزشي در نظر گرفته ايم كه اكنون در مرحله ساخت است و در ماه هاي آينده با تكميل شدن اين برنامه ها، تلويزيون شروع بكار خواهد كرد.
وي درباره نحوه دسترسي به اين تلويزيون بيان كرد: تلويزيون از طريق بستر اينترنت و كامپيوتر و يا نرم افزارهاي موبايلي و با نام كاربري و كلمه عبوري كه در اختيار خانواده ها قرار مي گيرد قابل دسترسي است..
مدير پروژه توليد برنامه هاي تلويزيون تعاملي وزارت آموزش و پرورش درباره علت انتخاب تلويزيون تعاملي گفت: والدين پس از مشاهده برنامه، پيشنهادات، انتقادات و پرسش هاي خود را مطرح مي‌كنند و با ما در نظر گرفتن اين بازخوردها، در كميته توليد محتوي برنامه هاي بعدي را توليد مي كنيم. در اين شرايط امكان دارد ما نيازهايي را پيش بيني نكرده باشيم ولي در تعامل اين نيازها مطرح شود و ما در توليد قرار دهيم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار