رئیس کمیسیون آموزش: برای جبران تراکم در مدارس هرمزگان توسعه زیرساخت‌های آموزشی انکارناپذیر است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر توجه ویژه دولت به مدارس با تراکم بالا تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۱۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، محمد مهدی زاهدی در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان بندرعباس اظهار کرد: بودجه دولت در اختیار سازمان برنامه و بودجه کشور است و باید در توزیع اعتبارات توجه ویژه ای به مدارس هرمزگان شود.
وی با بیان اینکه دانش آموزان هرمزگانی بسیار با انگیزه و از استعداد خوبی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: تلاش های خوبی در امر آموزش و تربیت نسل آینده ساز کشور از سوی آموزش و پرورش هرمزگان انجام شده است که برای رفع برخی چالش ها باید دولت توجه خود را به مناطق کمتر توسعه یافته مضاعف کند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون در سفرهای استانی طی بازدید از مدرسه ها و مرکزهای آموزش عالی و فنی حرفه ای، نقاط قوت و ضعف هر استان را بررسی کرده و این مشاهده های میدانی مبنای تصمیم گیری های کمیسیون خواهد بود.
زاهدی افزود: اعضای کمیسیون در جریان سفر دو روزه به هرمزگان در قالب سه گروه جداگانه، به غرب، شرق و مرکز استان اعزام شده و وضعیت آموزشی این مناطق را مورد بررسی دقیق قرار می دهند.
وی ادامه داد: نتایج این بازدیدها در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزرای مربوطه و معاونان آنها بررسی خواهد شد و با توجه به مسائل هر استان، برای مشکلات چاره اندیشی می شود.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد: سفر اعضای کمیسیون آموزش مجلس به جبران کاستی های آموزشی هرمزگان کمک کند.
زاهدی یادآور شد: بخش آموزش کشور مشکلاتی دارد که نمی توان یک دولت خاص را مسئول آن دانست و در حقیقت وزارتخانه های این حوزه با مشکلات انباشته روبرو هستند.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس کمبود تجهیزات در دانشگاه ها، مدارس، هنرستان ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای و 120هزار کلاس درس غیراستاندارد و در معرض خطر را بخشی از چالش های جدی معرفی کرد.
وی درعین حال خاطرنشان کرد: تمام دولت های پس از انقلاب برای تحول و توسعه این بخش تلاش کرده اند.
زاهدی اضافه کرد: مدرسه سازی های پس از انقلاب یک حرکت بی سابقه است و مراکز علمی کشور در این مدت 25برابر شده اند.
رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی به همراه معاونین وزیر و مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان از هنرستان شهدای هفت تیر، دبستان هیات امنایی پسرانه شهید پوردلیر، دبستان دخترانه شیخ فینی و هنرستان شهید رجایی در نواحی دو و یک بندرعباس بازدید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار