عشایر ایلام در کنار سپاه و ارتش حافظ مرزها هستند

ایلام (پانا) - جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام،ایلات و عشایر استان را سدی مقابل حمله رژیم بعث دانست و نقش آنان را در میمک ستود.

کد مطلب: ۷۰۱۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد

سرهنگ جمال شاکرمی، جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، در مراسم گرامیداشت حماسه عملیات میمک، در مسجد جامع این شهر، اظهار کرد: عملیات میمک با حضور مردم و عشایر قهرمان آگاه، بصیر و همیشه در صحنه استان به یک حماسه بزرگ در آغاز دوران دفاع مقدس تبدیل شد.

وی، بابیان اینکه ارتش نظام مقدس جمهوری اسلامی و عشایر استان ایلام نقش مهمی در پیروزی در عملیات میمک ایفا کردند، یادآور شد: امروز نیز مردم ایران اسلامی و به‌ویژه استان قهرمان‌پرور ایلام برای دست یافتن به قله‌های پیشرفت، توسعه و معنویت، در همه صحنه‌های انقلاب حضور گسترده دارند.

شاکرمی، با گرامیداشت یاد و نام شهدای دوران 8 سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای دفاع از کیان اسلامی از جان‌عزیز خود گذشتند برای کشور غرور آفریدند و حماسه خلق کردند و امروز اقتدار نظام اسلامی به برکت خون شهداست.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، گفت: نقش عزیزان در ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نقش خاص و تاثیر گذار عشایر قهرمان ایلام به‌ویژه ایل خزل در عملیات میمک که اولین عملیات آفندی بوده است بر کسی پوشیده نیست، ایلات و عشایر استان در یک حرکت افندی در مقابل رژیم بعث ایستادند و نقش قابل‌توجهی در میمک داشتند.

وی، با تأکید بر اینکه هرساله سالروز گرامیداشت حماسه میمک، در منطقه عملیاتی میمک برگزار می‌شد، افزود: برگزاری این برنامه در مسجد جامع شهر هیچ منافاتی با آن برنامه ندارد و سال‌هاست که برنامه در میمک برگزار می‌شود، اما سال جاری مصمم شدیم که این برنامه در مسجد جامع شهر ایلام با توجه به حوادثی که پیش آمد، برگزار شود.

شاکرمی، بیان کرد: امروز در مقابل آمریکا، انگلیس و رژیم غاصب اسرائیل و نظام سلطه و کشورهای مرتجع عرب منطقه که برای ضربه زدن به اتحاد و انسجام مردمی ایران اسلامی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند، بر آن شدیم که گرامیداشت عملیات میمک را در مسجد جامع شهر برگزار کرده و این حضور به منصه ظهور برسانیم تا ماندگار شود.

جانشین فرماندهی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام، خاطرنشان کرد: دشمنان نقش مردم را در کنار ارتش و سپاه، نقش عشایر را در شب‌های سرد میمک و قلاویزان دیده‌اند، آن روزها مردم به دفاع مقدس ملحق شدند، لشکرها به وجود آمد و حماسه‌ها خلق شد، دشمنان در برابر این عظمت و حضور مردم شکست خوردند و این برای آن درس‌آموز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار