مدیر کل پنبه و دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی

بشرویه تنها دارنده «بذر خرداد» در کشور است

بیرجند (پانا) - مدیر کل پنبه و دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی شهرستان بشرویه را تنها دارنده بذر خرداد در کشور دانست و اظهار امیدواری کرد بتوانیم این شهرستان را در زمینه فرآوری این محصول یاری کنیم.

کد مطلب: ۷۰۱۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد

هزارجریبی، مدیرکل پنبه و دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع پنبه و دو کارخانه پنبه پاک کنی شهرستان بشرویه گفت: امسال دولت برای اولین بار، اقدام به خرید تضمینی پنبه کرد و هم اکنون در ۷ استان، پنبه از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می شود.



مدیرکل پنبه و دانه های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: رقم خرداد باکیفیت ترین بذر پنبه است که به صورت انحصاری در بشرویه تولید می شود و در نظر داریم عملیات تولید، ‌فرآوری و بسته بندی این بذر را در بشرویه انجام دهیم تا همچنان این شهرستان تنها مرکز تولید و تکثیر بذر خرداد در کشور باقی بماند.


هزارجریبی افزود: بشرویه علاوه بر تامین نیاز شهرستان و استان در بذر رقم خرداد، نیاز شهرهای قم، شیراز و تهران را به طور کامل تامین می کند.


خراسان جنوبی چهارمین استان کشور در تولید طلای سفید است و شهرستان بشرویه نیز رتبه اول تولید این محصول را در این استان به خود اختصاص داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار