دبیر کمیته روئینگ: اردوی ارومیه را خوب ارزیابی می‌کنم

دبیر کمیته روئینگ که به همراه تیم ملی مردان در اردوی آمادگی ارومیه به سر می برد، گفت: استان آذربایجان غربی میزبانی بسیار خوبی از تیم ملی داشتند و امیدوارم با حمایت فدراسیون اردوهای بیشتری در این استان داشته باشیم.

کد مطلب: ۷۰۰۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به نقل از برنا آذربایجان غربی، عمران پورعسگرپرست در خصوص اردوی زمستانی و بدنسازی تیم ملی روئینگ در ارومیه بیان کرد: با توجه به اصول علم تمرین و اصل تنوع تمرین که مورد تاکید همه اساتید علوم ورزشی می باشد، با هماهنگی رئیس فدراسیون تصمیم بر آن شد که اردوی بدنسازی و زمستانی در ارومیه به میزبانی هیات قایقرانی آذربایجان غربی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این اردو قایقرانان علاوه بر تمرین ارگومتر به عنوان تمرینات قدرتی اختصاصی روئینگ، تمرینات دو، شنا و اسکی روی برف تحت نظر مربیان متخصص هر بخش انجام می دهند. ضمن اینکه تست های تخصصی آمادگی بدنی و جسمانی نیز در پایگاه ورزش قهرمانی استان خواهند داشت.

پورعسگرپرست تصریح کرد: این تمرینات و تست ها باعث شده ورزشکاران دید مناسبی از میزان آمادگی خود پیدا کنند و پس از 2 هفته ای که ما اینجا هستیم، برای پاروزنی آماده تر باشند.

دبیر کمیته روئینگ تیم ملی اظهار داشت: با توجه به تجربیاتی که در گذشته در کمیته روئینگ و حضور در مسابقات و کمپ های بین المللی داشتم، بسیاری از کشورهای صاحب نام روئینگ خصوصا کشورهای اسکاندیناوی در فصل سرما تمرینات سالنی و بدنسازی انجام می دهند. به علاوه با توجه به اصل تنوع تمرین و آمادگی روحی بیشتر برای تمرینات پاروزنی، یک مقطع کوتاه تمرینات زمستانی متنوع برای ورزشکاران بسیار مناسب خواهد بود. ضمن اینکه ورزشکاران در این تمرینات به فاکتورهای مهمی مثل سرعت، قدرت استقامت با استفاده از تمرینات رشته های دیگر دست پیدا می کنند.

پورعسگرپرست ادامه داد: علاوه بر تمرینات بدنسازی و تخصصی، با امکاناتی هیات، اداره کل و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در اختیار ما قرار داده، ورزش های والیبال، بسکتبال، واترپلو و تنیس روی میز به همراه سونا و جکوزی در این اردو انجام می شود.

وی با تقدیر از مسئولان استانی آذربایجان غربی تاکید کرد: باید تشکر ویژه از رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل ورزش و جوانان و هیات قایقرانی استان خصوصا سرپرست اردو و دبیر هیات شهرام احمدی داشته باشم که همه امکانات ورزشی و خوابگاهی مناسب را در اختیار ملی پوشان روئینگ قرار دادند.

پورعسگرپرست در پایان خاطرنشان کرد: ضمن تقدیر از رئیس فدراسیون قایقرانی برای حمایت از روئینگ و برپایی این اردو، معتقدم باید از ظرفیت استان هایی مثل آذربایجان غربی در جهت میزبانی اردوهای ملی استفاده کرد. این استان در این اردو سنگ تمام گذاشت و نشان داد که می تواند میزبانی اردوهای رشته های مختلف قایقرانی را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار